NH35 mod vragen

Hallo allemaal,

Ik ben van plan me te wagen aan een modje van een NH35.
Heel veel over te vinden en lang geleden heb ik wel eens Vostoks gemod maar nog nooit een NH35.
Wijzers en wijzerplaat ga ik vervangen.

Ik heb echter nog een paar specifieke vragen waar ik niet zo snel iets over kan vinden.

Wellicht kunnen jullie me hier antwoord op geven.

In welke positie moet de kroon bij het verwijderen van de kroon uit het uurwerk ?

In welke positie moet de kroon bij het verwijderen van de wijzers?

In welke positie moet de kroon bij het plaatsen van de wijzers?

Alvast bedankt,

André

Om je Seiko NH35 uurwerk te kunnen onderhouden, is het belangrijk om de kroon in de juiste posities te zetten. Hier is een korte uitleg:

• Verwijderen van de kroon:
    • Zet de kroon in de eerste positie (dat is meestal de meest naar binnen gedraaide stand).
    • In deze positie is de aandrijving van de wijzers losgekoppeld, waardoor je de kroon veilig kunt verwijderen.
  • Verwijderen van de wijzers:
    • Zet de kroon in de tweede positie (een stand verder naar buiten gedraaid).
    • In deze positie kun je de minutenwijzer losmaken.
    • Om de uurwijzer te verwijderen, moet je de kroon vaak nog een stand verder draaien (derde positie).
  • Plaatsen van de wijzers:
    • Draai de kroon terug naar de tweede positie om de uurwijzer te plaatsen en vervolgens naar de eerste positie om de minutenwijzer te plaatsen.
    • Zorg ervoor dat de wijzers precies op de markeringen staan voordat je de kroon weer vastdraait.
      Let op: De exacte posities van de kroon kunnen per horlogemodel iets verschillen. Raadpleeg daarom altijd de handleiding van jouw specifieke horloge of zoek naar een video-tutorial online.
      Tip: Het werken aan een horloge vereist precisie en geduld. Als je niet zeker bent van jezelf, is het aan te raden om het werk uit te laten voeren door een professionele horlogemaker.

Groetjes DrebinGpt

5 likes

Klasse, thanks :ok_hand:

Leuke reactie hierboven van iemand die zelf niks kan. Kopiëren en plakken en laten lijken of hij dit zelf voortreffelijk kan :face_with_hand_over_mouth:

2e positie

Het enige wat je moet leren is dat als je de wijzers eenmaal geplaatst hebt, dan moet de kroon er weer af om het uurwerk weer in de kast te kunnen plaatsten.

Succes :crossed_fingers:t3:

2 likes