NH35 uurwerk

Beste horloge liefhebbers,

Ik zal me eerst even voorstellen mijn naam is Seb ik ben 19 jaar en hou super veel van horloges. Laats heb ik geprobeerd om zelf iets in elkaar te zetten met een NH35 uurwerk alleen wil hiervan de balance weel niet lopen heeft iemand misschien een idee hoe dit zou kunnen. Of heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Pfoe. Kan aan heel veel dingen liggen hoor. Loopt de hele trein netjes zonder het anker erin (vlotte en gelijkmatige afgave van kracht zonder abrupte stop)? Indien niet , moet je naar de balans nog niet kijken. Beweegt de balans mooi vrij zonder het anker erin? Indien niet, kijken naar de pivots van de balansstaf - zitten die netjes op hun plaats, is er genoeg speling maar niet té veel. Als je balans gewoon niet beweegt dan zou ik eerder gokken dat die keihard geklemd zit buiten z’n stenen en dan zou één of beide pivots wel eens kunnen beschadigd zijn. :slight_smile:

1 like

Ja heel de balance wheel zit vast is daar dan nog iets aan te doen of niet?:joy:

Zelfs als je hem een beetje probeert te helpen doet hij het niet

Alles los halen en voordat je het weer vastschroeft controleren of alle raders lopen.
Welkom :partying_face:

Oké dankjewel weer wat de doen dit weekend hahaha

1 like

Heb je de balans er uit gehad en weer teruggeplaatst? Als de balans niet netjes en vrij beweegt, dan zou een van de astapjes van de balansas gebroken kunnen zijn.

Deel eens een foto en de stappen die je zelf hebt ondernomen bij het monteren van het uurwerk.

Heb je de kroon in wijzerverzet? Weet even niet zeker bij de nh35, maar hij heeft hacking. Die wordt in veel calibers bereikt door een hendel, die van de keyless works naar de balans gaat. Dan zit de balans ook “vast”.

Tot nu toe heb ik de balance wheel er uit gehaald om te kijken of ik iets opmerkelijk zag maar zie niet iets heel geks

Ja, dat ga je ook niet zien zonder (stevige) vergroting. Een loupe van x10 kan je wel gebruiken als je pivots wil controleren :slight_smile:

Maar dit ook dus. Als hij in hacking staat, is het doodnormaal dat de balans geblokkeerd staat.

Heb nu dit en de balance loopt weer alleen nu weer in elkaar😬

Dit had ik gedaan maar liep alsnog niet

Heb hem nu weer in elkaar voor een gedeelte alleen weet ik niet waar dat ding moet langs het uurwerk weten jullie dit misschien Cursieve tekst

Ik denk dat het de click spring is maar ik weet het niet zeker

2 likes

afbeelding

1 like

Super bedankt voor jullie hulp het horloge loopt weer alleen zit ik nog met dat dingetje boven ik weet niet waar het voor is maar verder doet hij het wel weer

Het lijkt namelijk iets anders dan op die video