Nice to meet you

Goedemiddag allemaal,

na enige tijd ‘lurking in the shadows’ vond ik het toch maar tijd om mij hier eens daadwerkelijk aan te melden. Daar hoort ook een fatsoenlijke kennismaking bij, en hierbij een tweede poging daartoe na per ongeluk het topic van @Wess gekaapt te hebben.

Paul dus, 33 jaar, getrouwd en twee prachtige, jonge kids. Veel slapeloze nachten dus en vandaar dat de behoefte in mij steeds verder werd aangewakkerd om weer eens iets fatsoenlijks om mijn pols te hangen om te zien hoe laat het nu weer is in het holst van de nacht.

Van een fatsoenlijke collectie is nog niet echt sprake. Heb allerlei horloges van vroeger ongebruikt in verschillende la’s liggen, van Orient tot Casio. De twee serieuzere horloges die ik bezit en draag zijn een Longines Lingbergh Special Series ref. L2.617.4 met zwarte wijzerplaat, en een Rolex Air King 116900.

Inmiddels loop ik al maanden te dromen over een Omega Speedmaster. Daarbij lang getwijfeld tussen een 145.022 (liefst straight writing) of toch de nieuwste referentie. En indien toch de nieuwste, dan de hesalite of de sapphire uitvoering? Mijn voorkeur gaat uit naar de hesalite, maar van de sapphire vind ik het opgelegde logo en de band echt prachtig. Zo’n open achterkant hoeft van mij persoonlijk dan weer niet.

Ik weet trouwens dat er een hoop leden zullen zij die het heel vreemd vinden om te twijfelen tussen een vintage en een nieuw horloge, gezien de uitgebreide discussies die ik over dit onderwerp heb doorgelezen de laatste weken. Nu heb ik daar zelf nog niet zo’n uitgesproken mening over, waarschijnlijk denk ik daar na een jaartje HF heel anders over.

Bedankt dat ik aanwezig mag zijn op dit fijne forum!

Vriendelijke groet,
Pan Am

33 likes

Welkom hier! Over Speedmasters zal je hier ongetwijfeld veel info en evenveel (of nog meer?) meningen vinden. Komt dus wel goed :slight_smile:
Fotootje van je Air King?

1 like

Welkom! Kom maar op met de foto’s :slight_smile:

1 like

Haha welkom!!!

1 like

welkom-home

1 like

Welkom.

1 like

Welkom !

1 like

Welkom

1 like

Nice to meat you too Paul :wink: :sunglasses:

Jij gaat zeker veel lume nodig hebben op je nieuwe horloge :joy:

Veel plezier hier :+1:

2 likes

welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom Paul, er is idd genoeg leesvoer hier over de diverse merken.

1 like

Welkom Paul :wave:t2:

1 like

Welkom op het forum :+1:

Hier alvast wat inspiratie:

1 like

Welkom !

1 like

Welkom Paul.

1 like

Welkom Pan_Am,

Je zult ongetwijfeld je antwoorden gaan vinden op dit forum. En mocht het zover zijn om je Speedmaster te halen, dan zien we uiteraard graag je nieuwe aanwinst!

Veel plezier op dit forum!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom bij de club Paul.

1 like

Welkom Paul, leuke intro. :+1:

1 like