Nice watch swiss

Ik ben in het bezit van een polshorloge waarschijnlijk gebruikt door de luftwaffe(??) in de tweede wereld oorlog.

Op de wijzerplaat staan de volgende teksten.
a. telemetre 1Km b.Nice watch c.Swiss. in de binnenkant Plaque Or Garantie 10 ans
d. MB.
Horlogeglas lijkt op plastic en alles ziet er groenig uit. Kast van horloge is goudkleurig.Kleine wijzer is afgebroken

Kan iemand mij iets meer van de herkomst van het horloge vertellen. Staan de letters MB voor Mont Blanc?

plaatjes zeggen meer, als het lukt deze te posten dan zal je meer reacties ontvangen! kijk anders even bij de FAQ)

Nice Watch, een Luftwaffe horloge? Hoogst onwaarschijnlijk.

– moved topic –

Nee geen luftwaffe, die hebben nooit geen vergulde chrono’s gebruikt zover ik weet ,legerissues zijn sws vrijwel altijd staal .

Klinkt als wat er op vrijwel elke crhonograaf staat dus daar is verder zo niets over te zeggen, het merk Nice watch ken ik niet maar er zijn 100en merken geweest al dan niet gewoon verzonnen.

ticothijs82 Schreef:

Nice Watch, een Luftwaffe horloge? Hoogst
onwaarschijnlijk.

Hi, hi, zo heb ik ook nog een polshorloge waarop staat ‘Scheisse Uhr’, waarvan ik denk dat die door de Engelsen is gebruikt tijdens WO II.

Alvast bedankt voor de reaktie’s.
Zover ik weet is het horloge afkomstig uit een neergeschoten vliegtuig uit de tweede wereldoorrlog en mijn vader heeft het destijds geruild voor een stuk zeep Hij was dwangarbeider in de buurt van Hildesheim in de buurt van Koln.
Misschien gedragen door Engelse of Amerikaanse piloten?
Foto’s komen er aan.
De kleine wijzer is afgebroken en ligt in de horlogekast. Ik heb de achterkant van het horloge geopend maar het uurwerk zit vast aan een opdraaiknopje. Weet iemand hoe ik dit opdraaiknopje los kan maken van het uurwerk, zodat ik de kleine wijzer uit het kastje kan halen?
In de kast staat nog een nummer 341772. Wat is de betekenis van dit nummer?
Toch niet aantal geproduceerde horloges?

Je kan of de stift losmaken maar dit zou ik als onervaren sleutelaar neit zomaar doen omdat je hem niet zomaar weer terug krijgt geschroeft als je hem te ver los draait .
Je kan het misschien wel met een glaslift doen, dan pakken ze het glas er af maar goed dan moet je wel iemand kennen met een glaslift.

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat een piloot of iemand hem gedragen heeft maar het merk en jou omschrijving doet niet direct denken aan een originele luchtmacht /Luftwaffe/RAF horloge maar dan kan het nog steeds een authentiek leuk horloge zijn uit de oorlogsjaren.

Ik word steeds nieuwsgieriger naar de foto’s!

ticothijs82 Schreef:

Ik word steeds nieuwsgieriger naar de foto’s!

Moi aussi :wink:

Hier staat alvast hoe je foto’s plaatst :

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Yo , Manu .