Goedenavond beste Forummers, na al een hele tijd allerlei fraaie, geestige, informatieve en hulpvaardige bijdrages mee gelezen te hebben en me een paar weken geleden daadwerkelijk te hebben aangemeld (ik dacht dat ik dat al had gedaan), volg ik het gebruik mij bij deze voor te stellen.
Mijn naam is Nico, woonachtig in de buurt van Schiphol, de 60 gepasseerd, getrouwd en vader van 3.
Simpel gesteld ben ik gek op horloges en terugkijkend langer dan ik dacht. In een van de anekdotes binnen de familie zou ik op zeer jonge leeftijd (4j?, ik kan me er niets van herinneren) het horloge van mijn opa uit elkaar gehaald hebben en niet meer in elkaar. Mijn eerste horloge herinner ik me vaag, was een automatische analoge Casio. Daarna volgde een Seiko LaSalle, rechthoekig, bicolor en erg plat. Geweldig ding, jaaaren later door verkocht aan een collega die er ook nog een hele tijd mee liep. De Seiko werd vervangen door een Camel Trophy Superchrono met alarm. Hierna ontstond mijn serieuze en bewuste liefde voor horloges. Van een beetje geld dat me werd nagelaten kocht ik een Oris BC3 Daydate en later, met mijn eerst verdiende geld voor een speciale klus, een Montblanc Timewalker. Ondanks dat ik de nieuwigheid er inmiddels wel van afgekeken heb vind ik ze nog steeds zo ‘lekker’, dat ik me niet kan voorstellen er ooit van te scheiden. Dit laat onverlet dat er binnenkort een gelegenheid aankomt (12,5j getrouwd) die een mooi excuus levert voor uitbreiding van mijn setje. Maar dit zal mijn volgende post zijn. Ondertussen lees en bewonder ik jullie bijdrages en zal misschien eens een vraag stellen of reageren. Vriendelijke groet, Nico