Via Twitter las ik zojuist deze melding:
Breaking news: Nicolas Hayek (Sr. 82 years old) died of a heart attack this afternoon. (via @underthedial)
Via Twitter las ik zojuist deze melding:
Breaking news: Nicolas Hayek (Sr. 82 years old) died of a heart attack this afternoon. (via @underthedial)
Even ter verduidelijking wie die man was (Bron Belga)
Oprichter van Swatch Group overleden
Nicolas Hayek, de oprichter van de Zwitserse Swatch Group, is maandag op 82-jarige leeftijd overleden. Volgens een mededeling van het horlogemerk stierf Hayek aan een hartaanval.
De ondernemer van Libanees-Amerikaanse afkomst wordt beschouwd als de architect van de wedergeboorte die de Zwitserse uurwerkenindustrie onderging in de jaren tachtig. Hij was het die in 1985 de in nood verkerende Zwitserse horlogemakers samenbracht in Swatch Group. Tot dan verkeerde de sector in het Alpenland in crisis, onder meer door de concurrentie van goedkopere producenten in Azië. Nicolas Hayek bouwde Swatch Group, dat een twintigtal merken telt, uit tot een multinationale onderneming met meer dan 24.000 werknemers, die jaarlijks een zakencijfer van meer dan 5 miljard Zwitserse frank genereert. Als mens werd Hayek vooral bekend vanwege zijn sigaren, wegens het dragen van meerdere horloges tegelijkertijd en voor zijn commentaren op de politieke en economische actualiteit. Hayek was nog altijd voorzitter van Swatch Group. De operationele leiding over het bedrijf had hij in 2003 al overgedragen aan zijn zoon Nick. (TIP)
Zal vast een mooi leven gehad hebben, 82 jaar is een knappe leeftijd, en om maar in de horloge termen te blijven, zijn tijd zit er dus op…
R.i.V.
Heeft ongelooflijk veel betekend voor de huidige horlogewereld. Of je het nou eens bent met de veelvraat politiek van Swatch of niet, het was een hele grote!
hans
Heeft ongelooflijk veel betekend voor de huidige
horlogewereld. Of je het nou eens bent met de
veelvraat politiek van Swatch of niet, het was een
hele grote!hans
Absoluut.
Ik zal hem altijd herinneren met het beeld van een man met meerdere horloges om zijn arm. De vlees geworden personificatie van ons, “horloge-liefhebbers”.
Draag, uit respect voor de charismatische man, vandaag een black/white Swatch.
RIP
Vorig jaar deze grote kleine man nog in Basel gezien. Een eigenaardig mannetje met een grote visie. RIP
Aan deze man hebben we de wederopstanding van de Zwitserse horlogeindutrie te danken, hij was een visionair en een bijzonder zakenman. Als Nicolas G. Hayek er niet met zijn Swatch was geweest, waren de merken die nu onder zijn groep vielen waarschijnlijk voor een groot deel verdwenen. En mind you, het zijn er een paar:
Breguet, Blancpain, Certina, Flik Flak, Glashütte Original, Jaquet Droz,Balmain, Léon Hatot, Omega, Longines, Rado, Tissot, Union Glashütte, Mido, Hamilton…
Ik heb groot respect voor wat hij heeft gedaan en daarmee bereikt. Onze passie was zonder Nicolas Hayek een stuk minder interessant geweest.

Volgens mij is Flik Flak een merk dat gelanceerd is door de Swacht groep. Dus niet een die gered is.
Hij heeft zeker heel wat betekend voor de horloge wereld.
Rust in Vrede Nicolas
Hayek was niet alleen een scherp zakenman, maar zeker ook een ziener. De man heeft veel betekend voor de Zwitserse horlogerie.