Ik dacht zo, we hebben mekaar al op de hoogte gebracht van wat welk horloge we het liefst zien en welke we het liefst zouden hebben, waar ik meer en meer begin op te letten is hoe leuk ze dragen. Meestal is de klatser van een duiker een onding om te dragen of die stoere chrono veel te zwaar. Welke is voor jullie de meest comfortabele om te dragen ?
Ik trap af met voor mij een no brainer, de aerospace, je weet gewoon niet dat je em draagt maar hij is wel mooi aanwezig !
Ik vind de charme qua dragen van elk horloge op zich zelf al bij de beleving horen.
Mijn duiker draag ik graag, door de weeks met werken op rubber en andere tijden op NATO. Het is een groot zwaar horloge en ik geniet daarvan. Een duiker mag er zijn vind ik.
De Breitling chronomat op leer draagt wat stijfjes, heeft vaker even een wijziging qua locatie op de pols nodig. Maar toch voelt het heerlijk om die glimmende rakker te dragen. Je voelt je trots ermee.
Qua draag comfort zijn deze twee compleet anders en toch absoluut geen voorkeur in hoe ze aanvoelen.
Ik ervaar min NA als zeer comfortabel. De Steinhart Ocean One in 39mm. Al heb ik ook een 43mm Certina die nog zwaarder is en ook die draagt best goed, Maar de Steinhart net iets makkelijker. Ik heb ook nog een titanium flieger die ook lekker draagt vanwege het lage gewicht. Maar ik heb ook nog een 36mm Tissot Ballade op staal die ook erg prettig draagt. Kortom ze dragen allemaal best wel comfortabel. Het is de NA die nu even de meeste polstijd krijgt
Ofschoon het best een groot ding is, is het mijn meest comfortabele klok. Niet alleen is het licht (titanium) maar het zit gewoon heel erg comfortabel om de pols. Ik draag het eigenlijk altijd in mijn vrije tijd.
Als ik ga zwemmen maak ik regelmatig een duik van 1000 meter plus. Zonder lucht uiteraard. Het geeft geen krimp.
Ik snap jouw stukje over de breitling helemaal!
Heb zelf een breitling evolution op leer, is inderdaad een vrij stugge band en wanneer je beweegt voel je de rotor binnenin gewoon draaien. Het is gewoon een zware klok maar vind het altijd geweldig om hem te dragen.
Daarnaast voor mij ook nog emotionele waarde, daar het een geschenk was van mijn schoonouders voor onze bruiloft.
Mijn echt comfortabele horloge is dan toch wel de tissot visodate.
Erg licht en een fijne band. Op mijn vakantie in amerika 3 weken non stop gedragen. Heel fijn horloge dit.
Deze Ex had dat ook. Ik mis em nog wel eens. Voor de toekomst vind ik een Omega X33 Skywalker erg aantrekkelijk, of een Breitling Aerospace EVO,… maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de Sinn’s te lozen.
Edit- Deze Seiko draagt ook heerlijk
Edit 2: Qua comfort is de sub (met glidelock) ook geweldig!!