Niet echt een seiko fan, maar toch maar weer ééntje in huis gehaald

Zoals de titel het al vermeld, ik ben niet echt een seiko liefhebber, maar voor deze ben ik overstag gegaan.
Ze werd me gisteren aangeboden voor een zeer goede prijs(dat denk ik toch) en alles was compleet met doos en
boekjes… dus kopen maar die handel.

Ik ben niet echt bekend met het model, maar het is een gmt kinetic 100m, de verkoper vertelde mij dat deze niet te koop zijn in europa. ik hoop dat de kenners hier dit kunnen bevestigen.

gebruiksporen zijn er wel, maar ik ga deze een tijdje gebruiken als dagelijks uurwerk.

De klok is wel smerig aan de onderkant, en tussen de schakels van de band. Indien er iemand tips om dit makkelijk te poetsen, dan hoor ik het graag, want ik heb de indruk dat de band niet zo gemakkelijk af te nemen is.

nog enkele fotootjes

2 likes

Kinetic, niks mis mee, zeker niet als je 'm als dagelijks klokje draagt, wordt 'ie goed opgewonden. Voordeel van quartz: tijd behoorlijk exact. Vind dat gunmetal kleurtje ook wel wat hebben beter dan glimmend PVD. Die “5” horlogebanden zijn tegenwoordig behoorlijk OK!

Volgens de foto’s mag je nog wel flink aan de bak, want hij is bijna leeg :smile:

Lag blijkbaar al een hele tijd in de kluis, maar ik zou het zaakje toch eerst liever wat oppoetsen voor dat ik het ga dragen.

Mooi ding kinetic is top !

ik maak mijn staalbandjes altijd schoon met een badje van warm water
met amoniak / 30 minuten
( maar er zijn hier HFers die me gewaarschuwd hebben dat dat het metaal aantast ) ik heb het echter nooit gemerkt… hoe dat zit met PVD coating en ammonia weet ik ook niet.

grt. Gerard

Het poetsen van zo’n band gaat goed met een tandenborstel, ik gebruik daarvoor altijd een electrische.

Wat ook kan is een ultrasoon badje, maar dan wel een met een speciaal opzetstukje waardoor het horloge zelf niet in aanraking komt met het water maar het bandje wel wordt gereinigd. ik heb geen idee hoe zo’n ultrasoon reageert op een kinetic, dus de tandenborstel is veiliger…

Schoonmaken? Gewoon ontvetter van de Action of de duurdere Dasty van Wibra, lauw water, ouwe tandenborstel en een ouwe doek om af te nemen. Goed ook tussen de schakels en lugs en rond de achterkant borstelen.

Bedankt voor de tips ik ga straks eens aan de slag met de tandenborstel.

En na afloop ff flossen :innocent:

1 like

Seiko heeft een lauw badje gekregen met ontvetter in. daarna goed geschrobd met een tandenborstel. Ziet er super uit nu. Bedankt voor de tips.