Welkom! Een heel herkenbaar verhaal! Wat ik helaas niet herken is een vrouw die me enigzins aanmoedigd… die vind horloges maar onzin en kan niet begrijpen dat ik het als een hobby beschouw
Hele mooie GS! Gelijk goed aangepakt dus! Heel slim, want het gaat je een hoop geld schelen.
Dat is gewoon beginnen met een knaller, die GS kan ik alleen nog maar van dromen! Leuk opbouwend verhaal
Als je inderdaad eenmaal hier een account aanmaakt dan is het hek van de dam, alsof jij de kat bent die op het spek is gebonden…!
Welkom!
Aanmoedigen is een te groot woord hoor Ze had gewoon het idee dat ik al meer uit zou geven en had zich er ongemerkt al bij neergelegd. Dan nog was voor de GS nog wat extra overtuigingskracht van mij kant nodig hoor :-
Welkom Yuri op het voor jou al bekende leuke forum, leuke intro met je horloge reis.
En dan beginnen met een GS, kwaliteit ten top . En ja, als het virus je eenmaal te pakken heeft wordt de grens langzaamaan opgerekt .
Maar je bent nog op zoek naar een perfecte Seiko duiker die redelijk binnen je budget ligt, nu heeft Seiko heel wat mooie duikers afhankelijk van je smaak natuurlijk.
Maar goed budget he, wat ik persoonlijk een betaalbare Seiko duiker vind is de
Seiko Prospex Padi King Turtle special edition SRPG19K1 zie foto, maar weet natuurlijk niet of dat ook jou smaak is. Even niet op de pip letten, had ik even goed moeten zetten
Lekker een dagje met haar shoppen Juko, laat ze maar kleren, tassen, schoenen kopen voor zo’n 5 K. Einde van de dag zeg je dan, o ja schat nog even 10 minuten kijken naar een goedkoop horloge. Werkt gegarandeerd
Welkom klinkt vreemd wanneer iemand al 2 jaar lid is.
Zo zo. Presage in alle ere, maar die GS is next level. Ik heb jaren lang de SBGV239 gehad met zo’n zelfde 44GS case, ook quartz. En ik heb nu de SBGP013 met hetzelfde 9F85 uurwerk. De SBGP005 is een mooie combo van de complexe kastvorm en het doorontwikkelde uurwerk. Mooi hoor.
Grappig genoeg heb ik een 18,5cm pols, en ben ik bezig om alles wat groter is dan 40mm de deur uit te gooien.
Mijn duikers? Ik heb veel Seiko duikers gehad. Een Mini Turtle, een SPB153 Uemura, een SKX007 en 009, een Baby Tuna, en een Stargate. De Mini Turtle was de enige echt comfortabele van het hele stel. Ik heb ze allemaal weer verkocht wegens te groot, niet draagbaar op leer, en ga zo maar verder. Allemaal weg. Uiteraard heb ik de Shogun, Sumo en Samurai gepast. En een hele bak SLA. En uiteraard de SPB147.
Ik zou nog maar eens nadenken over Seiko duikers als ik jou was. Ik heb er bakken met afschrijving aan besteed en ze beklijven bij mij niet.
Drie van de vier zijn 39 x 12mm groot. Lekker plat, met bol glas en laag zwaartepunt. De Squale mag ik van m’n vrouw eigenlijk niet verkopen, maar die vind ik eigenlijk te groot met 41mm doorsnee en 13mm hoogte, maar wel met plat glas.
Deze Halios was beter van proportie en zwaartepunt: 12mm dik tot de top van het glas, met 41mm doorsnee. Die Halios zat veel lekkerder dan de Squale, maar iets met emotionele binding heeft het zo doen gaan.