Zoals blijkt uit mijn constante twijfel ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn expII (16570, 3186 Black Dial),
Reden; draagt na een tijdje gewennen toch echt wel klein voor een ´sport horloge´ en ben de laatste tijd wel fan van mat meer presence. En nog meer; Die gvd-rammelband. Het viel me niet zo erg op tot ik een Tudor heritage chrono kocht. Wat zijn die oude oyster fliplocks toch lichte dingetjes! Uiteraard niets wegnemend aan het draagcomfort.
Dacht eerst aan een Panerai maar ben toch wat afgeschrikt door de dikte van de automatische modellen.
En dan kwam die Omega in beeld, zou een mooie partner zijn voor mijn Speedy. Maar wat zijn mijn andere optie´s?
Dan ineens de Tudor Heritage Chrono Blue ook buiten en kijken naar de 6/7000 EU range? Of toch in de 4000-4500EU range te blijven en dus de Rolex te verkopen.
Hoe is de bracelet op de SM300 Master? Heeft iemand een fototje side by side om de groottes te vergelijken?
Als er nog andere suggesties zijn;
40mm+ (tot 44mm)
Solide zware OEM bracelet
´Sportief Klassiek´
Geen black bay / pelagos (doen me echt niks)
Inhouse caliber
Geen breitling
Om écht verliefd te zijn moet ik sowieso vintage gaan. Nieuw is te steriel naar mijn smaak. Ik zou zelf een pré moon speedy halen, een heuer autavia, een vintage sub, een sixties zenith el primero,…