Niet meer verliefd op mijn Explorer II; SM300 Master Co-Axial dan maar?

Zoals blijkt uit mijn constante twijfel ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn expII (16570, 3186 Black Dial),
Reden; draagt na een tijdje gewennen toch echt wel klein voor een ´sport horloge´ en ben de laatste tijd wel fan van mat meer presence. En nog meer; Die gvd-rammelband. Het viel me niet zo erg op tot ik een Tudor heritage chrono kocht. Wat zijn die oude oyster fliplocks toch lichte dingetjes! Uiteraard niets wegnemend aan het draagcomfort.

Dacht eerst aan een Panerai maar ben toch wat afgeschrikt door de dikte van de automatische modellen.
En dan kwam die Omega in beeld, zou een mooie partner zijn voor mijn Speedy. Maar wat zijn mijn andere optie´s?

Dan ineens de Tudor Heritage Chrono Blue ook buiten en kijken naar de 6/7000 EU range? Of toch in de 4000-4500EU range te blijven en dus de Rolex te verkopen.

Hoe is de bracelet op de SM300 Master? Heeft iemand een fototje side by side om de groottes te vergelijken?

Als er nog andere suggesties zijn;

40mm+ (tot 44mm)
Solide zware OEM bracelet
´Sportief Klassiek´
Geen black bay / pelagos (doen me echt niks)
Inhouse caliber
Geen breitling

El Primero. Klaar.

Ouh klein rekensommetje levert op;

3800 voor El Prim (Heritage chrono weg voor 2750)
3500 voor Master coaxial (Explorer weg voor 4200)

Dus niet obsceen veel bijleggen

@tomhster Jij hebt de zwarte 42mm toch op bracelet niet?

Omega PO 2500 XL (1,5 mm méér dan je aangaf)…

1 like

Helium escape is no go, heb ik op mijn Seamaster 300 Chronograph gemerkt

Simpel :wink:

4 likes

Waarom geen vintage SM300?

1 like

Ik scheid duidelijk mijn collectie vintage en nieuwer gerief.

Ik koop nagenoeg uitsluitend chronografen voor eigen collectie als ze vintage moeten zijn :slight_smile: (En heb ik er genoeg van)

Zou ook aankloppen bij Zenith…

1 like

GS Snowflake:

Met 41mm ook best aanwezig.

Edit, heb je post niet goed gelezen.
Dan maar de SBGA071

1 like

Om écht verliefd te zijn moet ik sowieso vintage gaan. Nieuw is te steriel naar mijn smaak. Ik zou zelf een pré moon speedy halen, een heuer autavia, een vintage sub, een sixties zenith el primero,…

Vintage looks met modern comfort ben ik een grote fan van.

Een goed onderhouden vintage geeft toch evenveel comfort als een nieuwe? :stuck_out_tongue:

Dat wel je weet dat ik genoeg vintage heb ook :wink: Maar ik draag graag eens iets nieuwer.

Keuze is vrij hard gevallen op een El Primero en een SM300 Master Coaxial.
Nu beslissen welk kleur El Prim en hem op bracelet vinden :wink:

Ohja en mijn Rolex En tudor verkopen

Ruilen? :grin:

Master Co-Axial :wink:

Deze en een smp co ax der bij?
In mijn ogen een schitterende zenith, rustig, sportief, in balans,…

Als ik het geld had, stond ie al niet meer te koop!

1 like