Niet originele horloges wel of niet verkopen

Vandaag heb ik twee Seikos in het blauwe gedeelte gezet. Een van de Seiko’s heb ik aangegeven dat de wijzerplaat wellicht niet origineel zou zijn. Ik wistt het zelf namelijk niet zeker. Ik heb het zelf zo gekocht. Dit horloge (en ook de andere Seiko) is onzichtbaar gemaakt. Op marktplaats nog maar eens geprobeerd, en ik heb er niet veel woorden aan vuil gemaakt in de advertentie (misschien had ik mijn twijfel wel op moeten schrijven in de advertentie). Een mede forum lid was nogal geïrriteerd op marktplaats.

Wat ik niet begrijp, is dat je een horloge naar mijn mening mag verkopen zoals je wilt. Online zijn er talrijke onderdelen te vinden voor vele horloges. En veel is 3rd party. Op het forum zijn ook veel voorbeelden te vinden (skxen). Maar waarom mag ik een (blijkbaar) aangepaste 5 niet verkopen! Wat is hier fout aan? Ik gaf mijn twijfel aan en de koper kan dan zelf bepalen of hij deze wilt of niet en wat het hem waard is. Zeg heb ik het horloge ooit gekocht omdat ik het een toffe wijzerplaat vond.

Het laatste wat ik wil is oneerlijk zijn en iemand naaien. Zoiets zou ik nooit doen.

2 likes

Tip: Stuur @jur of @jurgen even een PB en laat je uitleggen hoe de regels worden toegepast.

PS Ik verplaats deze even naar de Forum FAQ. :sunglasses:

1 like

Hallo Nick

HF leden zijn nogal snel geirriteerd. Trek het je niet aan.

In jouw geval is er niets mis mee, al kan een goede beschrijving nooit kwaad.

11 likes

Is het een neppert of is het een gemodde Seiko , groot verschil :smiley:

Alles wat nep is naar mijn mening meteen de kliko in gooien.
Hoe dan ook zal ik nooit iemand hierover aanvallen, vind ik ook weer een tikkeltje overdreven hoe men meteen apeshit reageert op dit soort situaties. Het kan ook wat vriendelijker.

2 likes

Zeker geen neppert, het uurwerk en kast zijn sowieso origineel (glas ook dat heb ik er zelf ingezet). Wijzerplaat twijfelde ik maar na vandaag mag ik er denk ik zeker van zijn. Echter is er een verschil tussen mensen die gewoon een mooi horloge willen en puristen.

Wat gaat een ander forumlid aan wat jij buiten het forum doet? Kom op zeg moet niet gekker worden…

10 likes

Mumbai specials of frankenwatches lekker op MP verkopen. Doe je dat hier, dan raakt de poep de ventilator. Laat dat een les zijn.

Diegene die dan gaat lopen janken op MP lijkt wel koekoek :upside_down_face: get a life zeg…

7 likes

Diegene is vast door z’n vrouw achter de computer gezet omdat hij vervelend was. ‘‘Ga maar een ander lastig vallen met je pest gedrag’’

2 likes

… met aftermarket onderdelen.
Ook naar de kliko? Aftermarket is ook gewoon nep toch? Alles behalve OEM zou je als nep kunnen kwalificeren. :wink:

:joy:

1 like

In de beschrijving gewoon eerlijk alles vermelden.

Ook op marktplaats. Treurige boel als wij voor tientjeswerk andere (beginnende?) horlogeliefhebbers gaan naaien met neppe troep.

2 likes

Wel jammer dat er gehoor gegeven wordt aan zo’n zuurpruim en jouw advertenties verwijderd zijn uit het blauwe gedeelte. Dat diegene nog eens op MP verder gaat is van de gekke. Wellicht een verveelde parkeerwachter joh, niets van aan trekken.

6 likes

Eens, je mag iets verkopen zoals jij dat wil. En het is inderdaad netjes om dan eerlijk te zijn over de onderdelen, zoals je ook bent geweest. Vind het gedrag van het betreffende forumlid dan ook erg kinderachtig.

De zeurzak gewoon negeren en netjes de staat van de horloge’s vermelden. Zoals je ook gedaan hebt :+1:

Zou mij er niet al teveel van aantrekken, wat een gejank en waar men zich druk over maakt. Lekker laten gaan.

Je mag hem toch modden zoals jij het wilt? In mijn ogen heb je dan gewoon een gemodde horloge en moet men niet zeiken. jeezz

Dat ze het niets vinden is een ander verhaal, dan kopen ze hem gewoon fucking niet. Maar ga niet lopen zeiken over een wijzerplaat come on :smiley:

Zodra je een horloge gaat bewerken oftewel modden is hij niet origineel meer.
Je past hem naar eigen smaak aan.

Als het originele uurwerk en kast nog aanwezig zijn is het in mijn ogen geen fake. Zolang verkoper maar duidelijk aangeeft wat hij aangepast heeft niks mis mee toch?

1 like

Zo te lezen vermelde TS niet duidelijk wat hij verkocht alleen. Ik vind het wel apart het meten met twee maten, het hele forum stond gisteren op zn kop toen iemand op MP een Rolex aanbood met neppe papieren en als iemand een Seiko aanbied met neppe plaat is dat allemaal goed?

2 likes

Inderdaad, erg vreemd.
Die papieren waren gewoon gemod en was niks nep aan. :+1:t2:

11 likes

Whahaha die moet wel koekoek zijn! :+1:

Ah! :joy:

3 likes

T draait allemaal om woordkeuze. Gebruik je woorden als: gemod, aftermarket, ‘van een ander model’, of opgemaakt. Niets aan de hand. Vermijd woorden als ‘niet origineel’. Dat kan worden geïnterpreteerd als fake of clone.

3 likes