Kwam onderstaande horloge van Artstate tegen op wristwatchreview.com. Vond met name de prijs voor dit GPS horloge niet slecht. Variërend tussen de 171$ en 262$. Nou ken ik het merk niet en weet ook niet wat voor een kwaliteit je krijgt maar vond het wel even leuk om te melden. Doet me denken aan de Seiko Astron maar die is pas vanaf 1800,- te verkrijgen
Lijkt me alleen niet echt een horloge waarvan je 'm fanatiek outdoor gaat gebruiken en je GPS z’n werk laat doen. Er zijn functionelere horloges die ook GPS hebben en ook in dezelfde prijsklasse.
Ik word er niet enthousiast van… Vind het geen toegevoegde waarde in dit segment.
Welke dan? Ik ken ze niet goedkoper dan de G-Shock (de Gravitymaster GPW-1000), en die kost toch echt 2 tot 3 keer zoveel. De GPS horloges zoals de Garmin Forerunner et al zijn hiermee niet vergelijkbaar; als je daar de GPS van gebruikt is binnen een dag de batterij leeg, omdat het GPS ontvangers met een klok zijn.
De prijs is meer dan mooi, maar ik vind de klokjes niet mooi… het gebruik van ana-digi in de stijl vind ik niet aantrekkelijk.
Misschien dat ze in het echt wel mooier zijn…?
Het gaat er om dat GPS wordt gebruikt, om automatisch de tijd aan te passen naar de juiste tijdzone. Daar gaat de verwijzing naar de Seiko Astron over. Ik ben benieuwd welke horloges, in de prijsklasse van deze Artstate, dat allemaal kunnen…
Dat is een andere markt. Garmins zijn GPS ontvangers die als bijvangst ook nog de tijd aangeven. Vandaar dat ze de batterijduur van een smartwatch hebben. Als ze dat al halen.
Dit is concurrentie voor de Casio GPW-1000, de Citizen GPS modellen en de Seiko Astron. En die beginnen toch echt bij een 600, 700 euro.
Ik zat ook oa aan Garmin te denken… Maar You’re right; is iets anders.
Maar dan nog… Gps is gps! Ik gebruik gps iedere dag voor m’n werk. Heb Polar en Garmin… Niets te klagen.
Bovenstaand horloge zou ik daarvoor nooit gebruiken. Ik gebruik gps in een outdoor/sportieve setting, bovenstaand horloge is daar absoluut niet geschikt voor oa qua comfort lijkt me.
Nee, maar daar zijn ze dus ook niet voor. Dit is de min-of-meer logische opvolger van de RC horloges, zoals de Citizens en de Seiko dat ook zijn. Hier hebben ze dan nog wel een model wat ook je lengte- en breedtegraad kan aangeven, maar dat is bijzaak (en dat doet 'ie volgens mij ook alleen op het moment dat je synchroniseert). Als je een horloge wil dat overal op aarde de juiste tijd heeft (iets wat zelfs de 6-band RCs niet kunnen zeggen), koop je deze. Als je een pols-draagbare GPS wil, koop je een Garmin.
Volledig mee eens… Echter weet je dat je bij seiko en citizen kwaliteit mag verwachten. Dat moet je hier nog zien uiteraard. Voor die prijs el echter wel een gokje waard lijkt me…
Ik zou er het geld niet aan geven. Het verschil wordt ergens gemaakt door die Chinezen.
Neem Huawei als voorbeeld; ik heb er nog geen enkele gezien waarbij het scherm niet gebroken is. De specs zijn er wel, maar met minderwaardige componenten. Ze zien er ook behoorlijk cheap uit op de foto’s. Ik pas en droom verder van een Citizen F100.