Niet vies van een secuur beurtje

Zijn zelden de plek voor dit soort klusjes, maar daar ben je inmiddels achter :wink:

Als een juwelier al een horlogemaker in huis heeft dan is dat in mijn ervaring meestal iemand die batterijen vervangt en banden inkort. Verder gaat het meestal niet.

3 likes

Ohja, dat zei je natuurlijk al. Iets met begrijpend lezen :grin::drooling_face:

1 like

Een groot compliment voor je goede werk!

Ik geloof dat ā€˜amateursā€™ zoals jij een belangrijke rol spelen als het gaat om het conserveren van horloges die de professionele horlogemakers vandaag niet graag aannemen omdat ze ze als minderwaardig beschouwen. Want deze horloges, die vandaag geen kans krijgen, zullen morgen gezochte klassiekers zijn.

Denk maar aan hoe de Citroen deux chevaux uit ons leven zijn weggesluipt: Gisteren een goedkope studentenauto, daarna verroest en gesloopt door de duizenden; vandaag een zeldzame klassieker, waarvoor je wel vijf cijfers betaalt.

Het is geen toeval dat ook de wetenschap zich in toenemende mate tot de hulp van amateurs wendt - niet perfect in detail, maar zeer krachtig in totaal - of het nu gaat om de documentatie van biodiversiteit, om elementaire archeologie en dergelijke.

Als ik nog steeds in staat zou zijn om vaardigheden zoals die van jou te verwerven en sommige Poljot 3133ā€™s, Lorsaā€™s, Junghans 'etc. door de jaren heen te onderhouden, dan zou ik zeer tevreden zijn. Daar heb je mijn oprecht respect voor!

7 likes

Goed gedaan Clim! Ziet er weer heel goed uit :+1:

2 likes

Cool verhaal, mooie actie.

Je moet een werkpaard nooit afzeiken.

4 likes

Super gedaan

2 likes

Gaaf gedaan hoor!!

Lees en zie ik hier nou op foto dat je express heel weinig water (en wat afwasmiddel?) in de ultrasoon doet?

2 likes

Helemaal mee eens.

1 like

Nee, niet express. Ik laat de boel eerst even in veel Dasty (tip van @W.E)en een klein beetje water weken. Daarna meer water erbij en pruttelen.

Dus na deze foto ging er meer water bij.

4 likes

Netjes gedaan.

Volgende keer een Reverso gezien alle dubbelzinnighedenšŸ˜

2 likes

hahahaha, en een nominatie erbij!

2 likes

Mooi hoor! :+1:

2 likes

Dikke like!

2 likes

Ahhh die lag zo voor de hand dat ik hem niet zag, Dasty! Goede! :sweat_smile:

1 like

Dasty haalt zelfs 45 jaar aan opgehoopte Duitse ā€œPalmkƤseā€ uit een tissot band. :joy:

1 like

afbeelding

:grimacing::sweat_smile::joy::joy:

1 like

Super stoer dat je dit gedaan hebt! Grote klasse!

1 like

Daar gaat het gelukkig niet om, ik heb ook nog een Bimosa handwindertje liggen wat mijn vader zelf heeft gedragen. Ik was ook nog jong, zal eens vragen of zij dat nog weten. Een jaartje of 7-8 schat ik.

Misschien ook maar eens opduikelen en nieuwe band met beurtje.

Puik stukje werk en leuk verslag, ik vind het een mooi resultaat.

2 likes

Goeie!

Doe zo verder.

2 likes

Superleuk ,herinneringen zijn toch het mooiste van horloges. Mooi werk

2 likes