Niet zeldzaam, wel dierbaar.

Voor de geboorte van onze eerste kind, een zoonje deze gehaald. PRX met 18k rosé goud.

16 likes

Mijn familie heeft absoluut niets met horloges. Eentje erven of krijgen zit er dus niet in. Of ja, een horloge krijgen die je zelf op voorhand uit zoekt. Niet hetzelfde.
Maar hoewel ze allen starten zonder sentiment voeg je steeds wat herinneringen toe door ze te dragen. Hier een uitje, daar een uitje, reisje met de kinderen, duiken, … Zo worden veel horloges wel items waar je dierbare herinneringen aan hebt.
En dat is voor mij het doel van horloges dragen. Tastbare herinneringen maken, anders dan naar een foto kijken van vroeger.

4 likes

Dit horloge van mijn pa gekregen, een erfstuk van zijn overgrootvader, nieuw gekocht begin 1900 bij Heetman nog op de Hoogstraat, compleet met doosje en aankoop bewijs, heel recent aan mijn zoon gegeven die hem ook regelmatig draagt als private banker dagelijks in driedelig en houd van tradities, en ik had ruimte in de box nodig.

Mijn pa was wel een horloge drager en had er dus ook wel wat. Na zijn overlijden deze geerfd, en zijn mij dus dierbaar. Ook al de kleinkinderen hebben een horloge gekregen, waarbij mijn zoon deze heeft gekozen.

Waar intussen twee andere bandjes voor zijn aangeschaft via iemand van het forum en de bruine er dus nu aan zit.

10 likes

Mooie kleur.

1 like

Gekregen van mijn ouders toen ik 12 werd. Bandje recent vervangen, de sluiting van de originele stalen band werkte niet lekker meer.

En deze van mijn vrouw gekregen een jaar of 12 geleden, denk ik.

Beide zijn vorig jaar gereviseerd.

8 likes

Dierbaar en zeldzaam.

Mn eerste echte horloge. Scubaquartz 200. Monnin case. 20 bar WR.
In 1984 van mn vader gekregen… :pray:t2:
Heb m nog steeds.

15 likes

Dat zijn er inmiddels toch wel een paar.

Natuurlijk op de eerstplaats het horloge wat mijn vader zo ongeveer 'in mijn herinnering ’ zijn hele volwassenen leven gedragen heeft.
Heeft na zijn overlijden nog jaren bij mijn moeder in de la gelegen en is nu mijn meest dierbare herinnering.
Knap gerestaureerd door een kundig horlogemaker en gekoesterd.

Verder deze Pulsar. Haar zusje ooit gekocht toen mijn eerste zoon op komst was, vervolgens dat horloge schandelijk verwaarloosd en plotseling met kerst 24 vanuit het niets deze als vervanger aangeboden gekregen van een forumgenoot met een gouden hart.
Weer eentje waar ik zeer zuinig op ben en blijf.

Toch ook wel deze. Ooit gekregen van een oude vriend die het opa’s horloge noemde.
Toen hij wist dat ik horloges meer dan leuk vond kwam hij ineens hiermee op de proppen omdat er dan in ieder geval iemand zou zijn die er blij mee zou zijn en goed voor zou zorgen.
Nadat hij afgelopen zomer op 80 jarige leeftijd overleed ben ik dat ook zeker van plan.

En tenslotte toch ook wel deze.
Een paar jaar geleden op mijn verjaardag naar Griekenland op vakantie gegaan.
Toen we terugkwamen stond er een mooi doosje op tafel met dit horloge en een briefje erbij.
Pap, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Hier een kadootje van T××o en J××s.
We hopen dat je het leuk vindt.
Nou eehh, ja dus.

8 likes

De Casio van mijn vader. Hij is er inmiddels al een paar jaar niet meer, maar zijn horloge gaat onvermoeibaar door. Ik draag het niet vaak maar het is mijn meest dierbare horloge.

8 likes

Ik ga er vanuit dat hiermee de eigen situatie wordt beschreven. Iemand kan nooit voor een ander bepalen of degene of in dit geval ik een horloge ooit weg doet omdat ik een ander op het oog heb. De horloge waar ik het over heb hebben allemaal een verhaal en zijn mij daarom dierbaar, zelfs zo dierbaar dat ik ze nooit weg doe. Daarnaast hebben ze weinig restwaarde. Ik krijg er misschien 2 tientjes en een bounty voor. Niet de moeite waard om te verkopen of in te ruilen. Of ik de 100 horloges ga halen betwijfel ik aangezien ik geen onbeperkte middelen heb. Daarnaast heb ik een maximum opgelegd gekregen van 1 horloge per jaar. Ik ben dus een heel jaar aan het zoeken en aan het uitpluizen welk horloge het volgende horloge gaat worden. Als het een duurder exemplaar wordt dan moet ik misschien een jaartje of 2 langer sparen.

1 like

Zeker. Dat en de patronen die ik zie, na 30+ jaar horlogehobby, waarvan 15 jaar actief, hier op HF. Geldt geschetst scenario voor 100% van alle horlogegekkies? Nee, natuurlijk niet. Maar het gebeurt gewoon veel. That’s all. :person_shrugging:

Nee, dat lijkt me duidelijk. Zou niet weten hoe iemand anders dit voor jou zou kunnen bepalen. Doe je lekker helemaal zelf. :+1: :wink:

Nee, ik ook niet. Zou wel leuk zijn.

O.k… Klinkt enigszins bekend. Hier wordt ook nauwlettend in de gaten gehouden dat niet ons laatste geld aan het zoveelste horloge wordt uitgegeven. :sweat_smile:

1 like