Lekker bezig met het binnenhalen van die Limiteds. Van harte en geniet er van. 3x ![]()
Een mooi artikel en een prachtig trio ![]()
Mooie horloges! Zijn het echte maanfases of is het een dag/nacht complicatie?
Leuk en vind de PR prachtig.
Maar dan op
Hun duikers.
Gefeliciteerd
Heel mooi setje ![]()
Bedankt voor het delen van jouw niet-zo-NA. Mooi geschreven over een paar schitterende horloges.
Zekers. Bij beide horloges een echte maanfase (ze hebben hetzelfde uurwerk). Wel met dien verstande dat het uurwerk een “standaard”-omloop van 29,5 dagen betreft. Zoals gebruikelijk.
Dus geen precisie-maanfase met een omloop van 29,53 dagen.
Helemaal gelezen en de conclusie is dat het goed , interessant en leesbaar epistel is geworden Jaco. Mooi trio en de laatste zou mijn favoriet zijn. Gefeliciteerd met het herontdekken van Oriënt
Mooie horloges en bedankt voor het verhaal.
Leuk beschreven allemaal, weer wat opgestoken over dit merk ![]()
Leuke informatieve post, altijd al een zwak gehad voor Orient. Toen ze hier nog slecht verkrijgbaar waren heb ik de beste duiker die ik ooit gehad heb uit Japan laten komen, helaas maakt Orient hem niet meer, constructie was te kostbaar. Mijn U1 kon er een puntje aan zuigen.
Mooie fotos en mooi verhaal.
Heel veel draagplezier ![]()
Dat is een hele mooie, met deze “normale” indices i.p.v. die XII en VI
Ze hadden nog een paar exclusieve uurwerkjes ook toen, in de Royal Orient en Orient Star Royal.
Nu gebruiken ze in alle prijsklassen hetzelfde uurwerk.
Wat een heerlijk verhaal en prachtige foto’s Jaco.
Net even anders , lekker eigenwijs, helemaal goed. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen ![]()
![]()
Thanks ![]()
Ja, jammer dat ze die exclusiviteit nu wat verborgen hebben. Al zal er genoeg van in de huidige uurwerken zitten, neem ik aan.
Ben ook inmiddels wel benieuwd wat dat dunne uurwerk uit die Finefiness is.
Ben benieuwd welke dat was. Want daar ben ik (nog) helemaal niet bekend mee.