Het huidige uurwerk is een doorontwikkeling van een oud Seiko uurwerkje, inmiddels opgewaardeerd en uiterlijk verfraaid, je kan het wel een ‘eigen’ uurwerkje noemen nu. De uurwerkjes uit de Royal versies waren ook Seiko versies, niet gek als je ziet dat ze, ook zakelijk, nauw verbonden zijn.
Leuke post. Ik ken weinig van Orient maar net voldoende om er wat waardering voor te kunnen hebben. Jouw bijdrage brengt dat weer net wat verder.
Wat de horloges betreft, die eerste en derde vind ik qua stijl van kast en band erg tof, en ze lijken op de foto’s ook erg netjes afgewerkt. De styling/layouts van de wijzerplaten daarentegen zijn niet mijn ding. Maar ik kan niet ontkennen ze daardoor juist een eigen smoel krijgen die de kast niet geeft ![]()
Leuk Jaco! Dank voor deze post. Goed geschreven, en interessante, nieuwe info voor mij over een merk dat ik eigenlijk alleen van naam ken(de).
Mijn eerste automaat was een Oriënt. Leuk om je zo enthousiast over het merk te zien en mooi vastgelegd! Geniet van de mooie aanwinsten!
Niet zonder soms even beetje te scrollen
maar wel een heel leuk topic over dit merk en mooie foto’s bovendien. Mooi trio heb je daar! Ik heb er weer het e.e.a. bijgeleerd.
Prachtige horloges!
Geniet ervan, maar dat gaat zeker lukken ![]()
Wat een leuke, uitgebreide post. En je hebt daarmee mijn waardering voor het merk wat opgeschroefd ![]()
Dat is alleen maar een pre! ![]()
Geniet van je 3 NA’s!
Leuke post!
Ondergewaardeerd merk ja ![]()
Sommige Orient Star’s hebben iets kitscherig maar gelukkig zijn er ook zeker uitzonderingen (zoals deze post bewijst)
Vind vooral deze erg geslaagd, mooi hoor!
Veel plezier ermee!
Jaco wat koop en beschrijf je toch vaak mooie horloges!!
Heel erg mooi!
![]()
Mooi geschreven en prachtige foto’s ![]()
Dank voor het delen van je enthousiasme. Het was een plezier om te lezen en bekijken.
Leuk verhaal en ondanks dat ik enigszins bekend ben met Oriënt, toch weer een hoop opgestoken. Maar drie mooie, leuke NA’s. Geniet er van ![]()
Oh en die 70 anniversary is lekker hoor ![]()
Present!
Goed verhaal en mooie stukken.
Heerlijk geschreven! Leuk om te lezen en weer een stukje waardering voor het merk gekregen.
Mooie horloges! Van harte!
Leuk!
Die laatste zou ik ook nog wel willen dragen. Veel plezier ermee ![]()