Nieuw aanwinst een BULOVA 17TR / cal. Minerva 17-22

Hoi Alle,

Een paar dagen geleden kwam mijn nieuwste aanwinst uit USA, een Bulova 17TR met een mooie uurwerk van Minerva :star_struck: cal. 17-22 :gift::confetti_ball:
Het is een jaren 30" Art Deco horloge van 44mm.
Ik heb al Minerva en Ioco met deze caliber, maar nu ook de Bulova :relaxed:
En waarom weer zo een :roll_eyes::thinking::face_with_monocle: omdat ik het leuk en mooi vind :heart_eyes::wink:
Maar ja, ieder van ons kent dat gevoel :wink: toch :blush:

Groeten Iwan :motorcycle:

21 likes

Netjes !!

1 like

Wat een ding zeg Iwan! :star_struck:

Het ontwerp grijpt op allerlei manieren op zichzelf terug. De versierde randen op de voor- Γ©n achterkant de kast komen weer terug op de wijzerplaat, en ook op het oogje. De bijzondere blauwe wijzers komen mooi overeen met de saffieren cabochon. Het horloge heeft ook nog eens die zestig bolletjes naast die mooie licht gekantelde cijfers, maar wel een twaalf die uniek en streng rechtop staat. En dan het spelletje met de verschillende texturen op de wijzerplaat. :sunglasses: Wat een genot om naar te kijken. :wink:

Heb je enig idee waar β€œPAM” (of β€œPHM”?) voor staat? Ik vind het een bijzondere persoonlijke gravure die het ambacht uitstraalt van degene die hem lang geleden heeft aangebracht. :relaxed:

Veel plezier met dit prachtige horloge!

1 like

Gaaf ding zeg!!

1 like

Ja, een prachtige handgravure :+1:

2 likes

Mijn beste,

Ziet er fantastisch uit!!
Chapeau!!
Ik wens je er een nostalgische tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooie aanwinst Iwan, proficiat!

1 like

Heel erg gaaf. Proficiat!

1 like

@W.E Ik heb het van een " handelaar " in juwelen uit USA gekocht, en betekenis is totaal in de mist gehuld :mage: maar met te google :face_with_monocle: is niet makkelijker te oplossen https://acronyms.thefreedictionary.com/PAM :thinking::roll_eyes::wink::blush:
Maar het blijft mooi en bijzonder horloge :star_struck::grin:
Groeten Iwan:motorcycle:

1 like

Mijn persoonlijke inschatting is dat het met een waarschijnlijkheid van 0,95 de initialen zijn van een vorige eigenaar va het horloge. :slight_smile:

1 like

En dat is rede genoeg.
Erg gaaf, gefeliciteerd, heel mooi.

1 like

:grin: @W.E volkomen me eens, soms kom je de afkorting voor Pa en Maa DM of zo iets, maar meestal zijn het persoonlijke initialen :wink: wel van een " rijke stinkerd " :grin:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Prachtig horloge.
Gefeliciteerd met deze NA!

Vakmanschap aan alle kanten

1 like

Mooie aanwinst!
Blijver prachtige kunststukjes die oude zakhorloges.
Veel plezier ermee. :+1:

1 like