Nieuw aanwinst: flinke Rus

Vol trots draag ik mijn nieuwe aanwinst alweer een dag of 4. Nadat ik mij werkelijk had overgegeven aan ‘het virus’ en een (voor mij) dure Longines had aangeschaft begin dit jaar, vond ik dat ik ook wel een ‘gewoner’ horloge aan de collectie mocht toevoegen. Wat zit je nou weer te zoeken? vraagt mijn vrouw dan, en nadat ik wat plaatjes had laten zien van het horloge dat ik op het oog had kondigde ze aan dat dat haar wel een leuk verjaardagskado leek. Mooi dan, even bestellen dus. Toch bleek het een zeldzamer horloge te zijn dan ik in eerste instantie dacht, er zijn er 300 van gemaakt, en de eerste die ik tegenkwam was net verkocht. Dat was in april dit jaar. Ik moest ds wat anders uitzoeken of geduld hebben. Ik besloot het laatste te doen, en via www.poljot24.de heb ik Julian Kampmann, waarover ik al veel positiefs had gelezen, gevraagd of hij er een kon bestellen voor me. nog meer geduld… Terug van vakantie trof ik een mailtje van Julian: hij had er een voor me. Meteen betaald en de volgende dag kwam het pakketje al binnen!

Vol trots presenteer ik hier dan mijn Poljot Kirova, nr 222 van 300!

Julian bood ze op zijn site aan met kristallen bodem, maar helaas was de bodem van deze Kirova dicht. Wel paste de achterdeksel van een ander horloge op deze Kirova, die hij er (voor niks) heeft opgezet! Niet origineel dus, maar wel mooi vindt ik, en de originele deksel zat keurig in het doosje

Tsja, verder nog het visitekaartje van Julian, wel erg beschadigd inmiddels:

Lekker visitekaartje: russische koekjes!

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met dit nieuwe horloge.
Het heeft even geduurd, maar ‘de aanhouder wint’, zo luidt het gezegde. Je geduld is op ruimhartige wijze beloond.
Een uiterst fraai horloge welke een geheel eigen uitstraling heeft dan de meeste Russische horloges welke hier op dit forum al eerder de revue passeerden. Mijn complimenten. (tu)
Ik wens je veel plezier met het dragen van dit fantastische horloge.

Orologio Signaturis Temporis

Ziet er super uit, gefeliciteerd! Mooi verjaardagscadeau, wees er zuinig op (en ook op je vrouw!).

Groeten, Tom V.

Mooie aanwinst!! Absoluut een prachtig horloge.

Da’s een kanjer, zeg! Mooi! (tu)

Van harte met deze mooie aanwinst, de wijzers en cijfers zijn ook heel mooi! Mooi kado zo van je vrouw.

Mooi hoor, gefeliciteerd.

Ruud

Wat een joekel !
Veel plezier er mee.

Ruski hier Ruski daar, ja er zit hier veel dit jaar!!

Arjay

erg mooie rus!!
welkom bij de russen club!!

Wat of welk mooie uurwerk zit er in deze Rus?

Genesis

P3133

Arjay