Nieuw aanwinst: Johnny Loco Luna II

Zojuist een Johnny Loco horloge binnen gekregen. Johnny Loco is een Nederlands merk dat naast fietsen(beachcruisers) en brillen nu ook zijn eerste horloge op de markt heeft gebracht. Het is een swiss made horloge met een Ronda quartz uurwerk. Naast datumaanduiding ook een moonphase. Wijzerplaat is in wit, zwart blauw en goud te bestellen en er zijn een aantal leren en polyester bandjes beschikbaar. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

2 likes

Kende ze inderdaad van de fietsen. Vind dit horloge toch een stuk minder uitgesproken (dan de fietsen). Niet direct heel enthousiast bij het zien hiervan. Is het kwalitatief nog wat?

Ik zie dat ze ook horloges zonder binnenwerk verkopen; als je even niet wilt weten hoe laat het is. :smile:

Een sunburst dial vind ik altijd wel fraai, ook in deze kleur, alleen het contrast met de wijzers vind ik vrij slecht, die zouden best een wat lichter kleurtje mogen hebben.
Vind het best een leuk klokje, maar hij staat niet meteen hoog op m’n lijstje. :sunglasses:

Niet mijn taartstukje, maar hij heeft wel een aparte maanfase.

Mijn beste,

Tja,
Een aparte verschijning is het wel!!
Maar ik zou het horloge in het echt moeten zien,
om het de waardering te geven die het dan wellicht toekomt.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Maanfase doet aan mij zeer sterk aan Nomos denken. Vind het eerlijk gezegd mooier met de witte plaat, op de anderen ziet het er uit als een ongedefiniëerd gat. Ik ken het merk helemaal niet & had hem een stuk goedkoper ingeschat. Maar, dat ben ik dan.

Het is niet echt aardig om iemand te vertellen dat zijn horloge een ongedefiniëerd gat heeft :frowning: , maar ik begrijp wat je bedoelt. Die witte maanaanduiding past niet bij de donkere plaat. Ik ken het merk ook niet, nam aan dat het een modemerk was en dat de horloges ook zo geprijsd zouden zijn. Kennelijk niet. Best redelijke specs, maar wel quartz & dan is het best fors aan de prijs. Maar als de TS er happy mee is, dan zeg ik: proficiat met je nieuwe aanschaf :grinning:!

Specs, niet slecht maar oeoeoeoeoeoeoeoeioei die prijs.

We zien wel steeds vaker de nato straps verschijnen
op mode horloges zoals DW.
En da’s wellicht minder leuk voor de echte horlogefreaks. :wink:

Grt.

Neem aan dat je bedoelt dat de maanfase er uitziet als de gangreserve op de Nomossen :wink:
Dan zie ik ook duidelijk de overeenkomst.

Bijzondere aan dit horloge is dat op uitzondering van het uurwerk alles zelf ontworpen en geproduceerd door Johnny Loco zelf. Niks is standaard ingekocht, wat bij veel horloges rond deze prijs wel het geval is.

Dat ze zelf het uurwerk niet hebben gemaakt is ze vergeven :wink:

Dat ze zelf alles ontworpen hebben dat geoof ik gelijk, dat ze zelf alles, behalve het uurwerk produceren lijkt me niet. Dat ze het laten produceren, dat geloof is zeker, maar zelf maken, dat niet.

Klopt Lexor dat bedoelde ik, zelf ontworpen en laten produceren door klein familiebedrijf in Zwitserland.

Dan zou je toch verwachten dat er “Swiss Made” op de plaat zou staan.
Ik heb de foto’s bestudeerd, maar ik zie het er niet op staan. Vreemd.

Staat op de achterkant. Heb met de ontwerpers van het klokje gesproken en die vonden het cliché om dit altijd maar op de wijzerplaat te zetten.

En daar kan/mag het ook staan :wink:

Het is een cliché (en ook niet zalig makend), maar er zijn mensen die het belangrijk vinden…