Eindelijk is ie dan binnen, vanuit Hongkong binnengevlogen. Ik heb er 5 weken op moeten wachten. Maar nu kan ik mijn ogen er niet meer vanaf houden.
Ik moest even wennen aan de omvang, het is mijn grootste (44 mm) en zwaarste horloge maar ik ben er erg blij mee.
Voor het eerst een horloge met een “Power reserve” en tevens mijn eerste Sea-gull uurwerk (stond ook op mijn verlanglijstje).
Hij is mooi hè?
Groeten van zijn broer in winterse omstandigheden. Deze deed er in de periode voor afgelopen kerst maar een week erover om thuis te komen. Vanaf betalen tot levering, 1 week, ondanks kerstdrukte en gladheid.
Weet iemand toevallige waar je, voor een redelijke prijs (±€60,-), een nieuwe mesh-band kunt kopen? Op Chrono24 kan ik niets vinden, is mesh de originele naam voor zo’n band?
Proficiat! Ik heb de Luminor 1950 variant van dit uurwerk. Erg mooi gedecoreerd. Jammer dat je em niet kunt zien
Hoe bevalt de metalen band jullie? Meestal heb ik dat de metalen banden van hommages en replicas niet erg soepel om de pols vallen. Bij sommige zijn de schakels niet goed op elkaar afgestemd kwa vorm. Bij sommige zitten de pinnen wat stroef, waardoor de bandniet soepel buigt. Bij sommige is ie niet zo mooi gevormd bij de bandaanzet.
Weet iemand toevallige waar je, voor een redelijke
prijs (±€60,-), een nieuwe mesh-band kunt kopen?
Op Chrono24 kan ik niets vinden, is mesh de
originele naam voor zo’n band?
Kijk eens op tungchoywatch.com of strapcode.com, hier hebben ze in mijn ogen hele mooie mesh banden voor een redelijke prijs. Ben er zelf al een tijdje over aan het denken om een 22mm mesh aan te schaffen, maar wil eerst mijn salaris binnen krijgen
Ik ben erg tevreden over de band, voelt erg solide, en zeker soepel genoeg.
De aansluiting van band met kast vind ik toch bij mijn horloge wat minder secuur.
Ik ben erg tevreden over de band, voelt erg
solide, en zeker soepel genoeg.
De aansluiting van band met kast vind ik toch bij
mijn horloge wat minder secuur.
Groet, Frans
Bedankt voor je reply. Hoe bedoel je dat de aansluiting/end-links wat minder secuur is? Zitten er gleufjes of wiebelt ie?
Ik heb verschillende meshbanden. Deze ‘trekken’ minder dan de meeste schakelbanden. Alhoewel dit bij beide type banden alleen in het begin merkbaar is. Na een tijdje gebeurt 't niet meer, of het valt niet meer op…
Vind juist dat deze tot zijn recht komt op een leren band, ik heb sinds kort de Titanium uitvoering en recent daar een glazen zichtbodem op geplaatst waardoor het fraai afgewerkte uurwerk te bezichtigen is. Knap dat dit kan voor dit geld.
Alleen de meegeleverde band is erg ‘shabby’ dus vervangen voor een fris exemplaar.