Nieuw aanwinst Seiko SKX013

:smiley: :smiley: :smiley:
Mede HF’ers,

Ik was al een tijdje nieuwsgierig naar de SKX modellen van Seiko.
Tussen de drukte van het dagelijks leven kon ik af en toe in de etalages spieken of er misschien eentje op voorraad lag bij de lokale AD’s. Helaas was dit telkens niet het geval.

Op het forum zag ik de SKX007 etc. voorbij komen en was al snel bang dat ze bij mij te groot op de pols zouden liggen. Ben zelf erg gecharmeerd van de wat kleinere klokjes en 40mm + is voor mij not done ( wie weet veranderd dat in de toekomst, who knows? )

Zodoende viel mijn interesse op de SKX013. Met zijn 38mm de perfecte kandidaat voor mij :laughing:

Afgelopen week lopen surfen stuitte ik op @Marijn92 zijn SKX013 die hij aanbood op HF Horlogemarkt :scream:

Direct een berichtje gestuurd en dankzij @Marijn92 zijn snelle service 2 dagen later om de pols! :sunglasses::heart_eyes:



@Marijn92 Ik wil je graag bedanken voor de snelle communicatie en service!

Ik ga even genieten!

31 likes

Staat je goed! Denk dat een 007 veel te groot voor jou zou zijn. Geniet ervan. :ok_hand:t3:

1 like

Mijn beste,

Altijd goed zo’n solide karaktervolle Seiko!!
Ik wens je er een energieke tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Daar was ik ook bang voor idd :grin: Bedankt!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Veel plezier met deze aanwinst :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Een skx is altijd een mooie aanwinst, heerlijke toolwatch, geniet ervan!

1 like

Veel plezier met deze mooie aanwinst!

Ik heb een tijd geleden eenzelfde horloge gekocht, eigenlijk uit nieuwsgierigheid want het was niet het type horloge waar ik normaal voor zou gaan. Ik moet zeggen dat er best wel wat liefde is ontstaan voor de 013 en SKX in het algemeen :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe horloge! Ik heb zelf ook een SKX013 en ben er ook heel blij mee. Bevalt de jubilee je ook goed?

Ik heb onlangs ook nog de SKX009 gekocht, voor de zomer. :grin:

1 like

Bedankt Patrick!

De jubilee bevalt me goed! Als ik dan toch 1 minpunt zou moeten noemen is dat de band wat losjes is. Veel meer speling dan bijv. mijn jubi op mijn Datejust.
( Appels met peren vergelijken natuurlijk )

SKX009 wil ik ook nog wel eens om de pols hebben :grinning: hoe bevalt ie? :grinning:

1 like

Ik ben ook groot fan van de jubilee. Losjes als in rammelend? Dat vind ik ook wel z’n charme hebben. :yum: Nee ik kan me voorstellen dat je hem niet met je Datejust kan vergelijken haha.

De 009 bevalt ook erg goed, alleen is het formaat wel even wennen. Door de grotere afmetingen is het meteen een heel ander horloge, veel meer een ‘duikhorloge’, wat ik bij de 013 nooit echt heb gehad. Maar hij past me met 16,5 cm pols nog wel goed hoor. Ik zal morgen wel een fotootje maken in het licht!

2 likes

Graag ben erg benieuwd! :smiley::smiley:

Dat had ik dus ook, heb deze ook blind gekocht. Nooit een gezien IRL. Maar nachten fotos van SKX’jes kijken doet wat met je :joy::stuck_out_tongue:

Skx 009j met miltat, draagt lekker.:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Staat super op je pols, ik gok dat een 007/009 al snel te groot wordt. Mijn zoon heeft een 013, en aangezien plaatjes meer zeggen dan woorden :

PS de 007 op een miltat en de 013 op de originele (rammel) jubilee

3 likes

Van harte met deze na!

Ook ik heb ooit de keuze gemaakt voor de 013 en geen moment spijt van.

Enjoy!

:beers:

1 like

Mooie klok Seiko niets mis mee.
Alleen jammer van dier frustrerende achtergrond foto.
Die Rolex komt misschien wel eens.
Maar wees mu maar blij met je Seiko ben ik ook mee begonnen.
Maar het is in ieder geval een duiker dat is mooi!

1 like

Erg mooi Kosz! leuk dat jullie beide de liefde delen :grin::sunglasses:

Thanks!

De Rolex is er al :grin::grin:
de foto’s zijn genomen in mijn " Horloge hoekje " :relaxed:

1 like