Nieuw aanwinst

Lang gezocht naar een mooi exemplaar. Er was altijd wat mis mee als ik een horloge ging bekijken. Eindelijk een mooi exemplaar gevonden, met de juiste originele wijzers en wijzerplaat. Een Rolex 5513 uit 1971. Ik heb een vintage IWC moeten inruilen om deze te kunnen betalen, verdrietig, maar het zij zo.

Groeten,

Marijn

Very impressed! Ziet er erg goed uit. Ben benieuwd via welk kanaal je het horloge hebt gekocht en of de dooos en papieren erbij zijn?

groet hcp

Ik heb het horloge gekocht bij Amsterdam Watch Compagny. Er zitten geen doos en papieren bij, alleen een origineel Ankertje. Mooie 5513’s met doos en papieren zijn onbetaalbaar geworden.

Das een mooie, mooi plexi ook ofnie? Van harte en veel geluk met dit horloge! (tu)

Erg fraai, gefeliciteerd!

Exemplaren van Rolex zonder ‘vergrootglas’ kan ik altijd extra waarderen.

Groeten,

Martin

(Voor zijn leeftijd) een mooi horloge. Gefeliciteerd.

Gerwin

Van harte gefeliciteerd met dit fraaie horloge! Veel plezier, draag hem in goede gezondheid!

Groeten, Tom Vreeken.

PS, ook in afwachting van de aankomst van een Rolex:).

Die nieuwe Rolex moet je dan ook meteen aan ona laten zien, Tom.

Marijn.

Mooi hoor! Waarom wilde je dit horloge juist zo graag hebben?

Omdat ik dit zo’n prachtig horloge vind. Ik vind de nieuwe Rolexen met die metalen randjes rond de indexen veel minder mooi. Ik kan vaak niet goed verwoorden waarom ik een horloge zo mooi vind. Ik kijk naar een horloge en krijg daar een bepaald gevoel bij. Ook vind ik het leuk een horloge te hebben waar geen ETA loopwerk in zit. Dat is bij vintages natuurlijk meestal het geval, maar Rolex is een manufactuur merk gebleven. Het merk blijft een hele mooie uitstraling hebben vind ik (ondanks het feit dat het merk ook veel patsers aantrekt die alleen een duur horloge willen hebben en alleen Rolex bij het grote publiek bekend is). Rolex heeft een fantastische geschiedenis.
Tevens had ik ook het idee, dat al ik niet gauw zo’n Rolex zou kopen, ik het niet meer zou kunnen. De prijzen blijven stijgen van deze Rolex Sporthorloges.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

De Rolex ziet er heel goed uit (tu) wees er zuinig op!

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
En een aan-WINST is het zeker. Al heb je er een geliefde IWC voor moeten laten gaan, het heeft je zeker geen windeieren gelegd.

Om eerlijk te zijn, ik ben nooit zo’n grote bewonderaar van ’Rolex’ geweest.
Maar daar is de laatste tijd toch wel wat verandering in gekomen. Ik had het gewoon nooit zo op die loep, welke mij de ware schoonheid van het horloge ontnam.
Voorts riep bij mij de naam ’Rolex’ ook enige associatie op met, laat ik zeggen; druktemakers welke door middel van het uiterlijk vertoon hun innerlijke onzekerheden trachten te verbergen.
Maar zoals gezegd “ik ben hier van teruggekomen”. Zo staat zelfs op mijn Wish List de Rolex Seadweller. En ik heb het sterke gevoel dat het horloge er gaat komen ook.

Doch voor jou ‘Marijn’,
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit schitterende horloge.
Een horloge uniek in zijn soort met blijvend gezag. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Natuurlijk!!!

Groeten, Tom Vreeken.