Nieuw aanwinstje

Vanmiddag binnengekregen: jaren zestig Atlantic Worldmaster, gekocht van Kevin van Some Time Ago (foto’s even “geleend” van Kevin):



Typisch Atlantic art deco-design, met een roodmetalen Unitas 6300 handopwinder. Wordt nog steeds gemaakt, maar dan met een “sunburst” guilloché wijzerplaat en een ETA-automaat.

Hij is voor die tijd vrij fors: 37mm zonder kroon en ik vind hem prachtig!

Groet,

Gerard

Mooi! gefeliciteerd ermee!!!

Heel mooi horloge Gerard (tu)
Altijd fraai ook zo’n roodverguld uurwerkje; veel plezier ermee!!!

Nou he, 40 mm met kroon is best veel voor zo’n vintage! Mooie aanwinst hoor, veel plezier ermee.

Ik vind hem ook erg mooi. Ik heb naar dit horloge iets te lang gekeken; ineens stond 'ie op ‘on hold’ :frowning:
Jij bent dus de gelukkige.

Veel plezier ermee, Gerard.

Gr., Mark

Ja, het is een flinke klok voor die tijd! Maakt het, in combinatie met het duidelijke “vintage”-karakter, in ieder geval een opvallende verschijning.

Oef! :stuck_out_tongue:

mooie wijzerplaat

Tenminste, dat vind ik dus; de reden dat ik dit horloge sinds een paar weken om de andere dag draag. Dat hij ook nog eens prima op tijd loopt is natuurlijk ook prettig…

Wat ik me afvraag: zouden die wijzers ooit met een lichtgevende massa gevuld geweest zijn of hebben ze gewoon zo’n “skeletvorm”?

Groet,

Gerard

Mooie vintage…
Ik denk dat de wijzers ooit lichtgevens zijn geweest. Bij de indices zie ik ook lichtgevende puntjes. Het zou onzinnig zijn om alleen de uren in het donker te kunne zien, zonder de wijzers te kunnen zien.

gr,
Hans Mennink

Hallo,
Mooi hoor deze foto`s laten toch een tikkie meer zien.

Groet Peter

Goeie, Hans,

Nou je het zegt klinkt dat inderdaad wel heel logisch; die wijzers moeten dus inderdaad lichtgevend geweest zijn.

Ik moet zeggen dat die lichtmassa (wat gebruikten ze in de jaren zestig?) er wel heel grondig uitgevallen is. Ik denk dat het “afbrokkelde” en dat iemand het toen maar helemaal verwijderd heeft.

Bedankt voor je heldere ingeving,
Gerard

Mooi klokje Gerard.(tu)
en wat die wijzers betreft,daar heeft ooit tritium- of radiumpasta ingezeten,dat brokkelt inderdaad af na tig jaar,
dat kan makkelijk weer met nieuwe pasta ingevuld worden,daar zit dan tegenwoordig Luminova of Superluminova in.die pasta is er in verschillende kleuren.
Groet, andré

Voor een klokje van 40 jaar oud ziet hij er prima uit. (tu)

Niet al te veel aan doen. Veel plezier ermee :smiley:

Klopt Hans.