Nieuw Automatisch horloge 250€

Hoi allemaal ik ben nieuw hier op het forum en ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik zoek een mooi Automatisch horloge die je niet hoeft op te winden van maximaal 250
euro.
Zelf vind ik de Seiko kinetic perpetual een heel mooi horloge maar helaas wat over het budget.
Ik heb ook het volgende horloge gevonden:
http://www.watchxl.nl/horloges/perigaum/perigaum-datomat-automatisch-herenhorloge-p-0901-ss-sle.html

Heeft iemand ervaring met dit merk Perigaum 1972

Mijn vraag is werkt dit het zelfde als kinetic van Seiko
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of tips hebben

PS ik heb ook een voorkeur voor saffierglas dit heeft het bovenstaande horloge ook

waarom overweg je geen 2e hands automaat, als je ziet wat je dan allemaal kunt kopen, dan is er in eens veel meer op je pad.

http://www.ebay.nl/itm/RELOJ-HOMBRE-SEIKO-SNP005-KINETIC-AUTO-RELAY-PERPETUAL-CALENDARIO-CRISTAL-ZAFIR-/250953502641?pt=ES_Relojes_de_pulsera&hash=item3a6dfe8fb1

Kijk eens op monsterwatches.nl. Staan er genoeg en te modden naar je eigen unieke model.

Ten eerste is Perigaum niet te vergelijken met een Seiko.
Perigaum is een chinees horloge met een verzonnen merknaam.
Niet dat ze slecht zijn, maar geen Seiko. Seiko is een echt merk.
Ten tweede werkt het bij de perigaum anders, dat is een gewone automaat zonder kwarts.
Een kinetic is een kwartshorloge wat zichzelf net als bij een automaat opwind door middel van een rotor die door je polsbewegingen ronddraait.
Alleen wordt er bij de kinetic geen veer maar volgens mij een soort accuutje opgeladen waardoor de powerreserve maanden is als je hem niet draagt.
De gewone automaat houdt het na een paar dagen dan voor gezien omdat de opgewonden veer dan ontspannen raakt.
Als je bij monsterwatches gaat kijken zul je vast wel iets van je gading vinden.

als je Perigaum wilt kopen moet je dat zeker doen maar het is geen kinetic en ook geen Seiko of Citizen om maar een paar merken te noemen.

groetjes Lenno

Oke maar heeft iemand ervaring met het merk Perigaum 1972 vind dit namelijk een heel mooi horloge

Verdere tips zijn welkom

lenno Schreef:

Ten eerste is Perigaum niet te vergelijken met een
Seiko.
Perigaum is een chinees horloge met een verzonnen
merknaam.
Niet dat ze slecht zijn, maar geen Seiko. Seiko is
een echt merk.
Ten tweede werkt het bij de perigaum anders, dat
is een gewone automaat zonder kwarts.
Een kinetic is een kwartshorloge wat zichzelf net
als bij een automaat opwind door middel van een
rotor die door je polsbewegingen ronddraait.
Alleen wordt er bij de kinetic geen veer maar
volgens mij een soort accuutje opgeladen waardoor
de powerreserve maanden is als je hem niet
draagt.
De gewone automaat houdt het na een paar dagen dan
voor gezien omdat de opgewonden veer dan
ontspannen raakt.
Als je bij monsterwatches gaat kijken zul je vast
wel iets van je gading vinden.

als je Perigaum wilt kopen moet je dat zeker doen
maar het is geen kinetic en ook geen Seiko of
Citizen om maar een paar merken te noemen.

groetjes Lenno

Oke bedankt voor het antwoord ga zeker even op monsterwatches kijken
Sta nog steeds open voor tips

robbert99 Schreef:

Oke maar heeft iemand ervaring met het merk
Perigaum 1972 vind dit namelijk een heel mooi
horloge

Verdere tips zijn welkom

Ik denk niet dat er veel leden zijn die dit merk in bezit hebben. Ik heb er nog nooit een voorbij zien komen. Het is een "plak"merk en daar zijn 99% van het forum niet echt liefhebbers van.

Ik zeg: Seiko 5.

Ik zeg ook Seiko. Ik heb er verschillende, en ze zijn prima.
Een ‘gewone’ automaat, zonder batterij is echt niet slechter dan een kinetic. De meeste topmerken werken zonder batterij. Kinetic is een wat duurdere techniek dan een gewone automaat, maar daar zou ik het niet van laten afhangen.

Laat je overtuigen een Seiko te kiezen,

en Seiko zal jou overtuigen !

Hallo Robbert,

Ik heb geen ervaring met het merk, maar voor het geld is wel wat beters te koop denk ik.
Bijvoorbeeld een Seiko, zoals eerder vermeld, maar vind je de ‘open heart’ mooi, (opengewerkte gedeelte vd wijzerplaat) kijk dan eens naar deze Sea-Gull: http://www.ebay.com/itm/Sea-Gull-M171S-M172S-automatic-watch-flywheel-retrograde-power-reserve-Seagull-/280740857275?pt=Wristwatches&var=&hash=item870d5ebb88#ht_1436wt_978
Ik denk dat dit horloge kwalitatief beter is, en ook nog goedkoper:D
De verkoper is betrouwbaar, ik heb er zelf een andere Sea-Gull aangeschaft:)

Met vriendelijke groet,

Herman

robbert99 Schreef:

Oke maar heeft iemand ervaring met het merk
Perigaum 1972 vind dit namelijk een heel mooi
horloge

Verdere tips zijn welkom

Oke het gaat mij er om dat ik geen horloge wil waar ik af en toe de batterij van moet gaan vervangen.

Ik zou dus graag een kinetic of automatic horloge willen

IS een seiko5 dan ook een automaat die zichzelf opwind?

Ja, maar wel afhankelijk van het type. Dat moet dan een automaat of automatic zijn.

Hallo,

Kinetic is als een dynamo en een accu en is dus een electro/mechanisch uurwerk. De rotor draait rond, en drijft een dynamo aan. De dynamo laadt de accu op, waarop de stappenmotor het horloge aandrijft.

Een automaat is puur mechanisch, de rotor windt een opwindveer op. De opwindveer is de energie bron van het horloge. Een opgewonden veer is in de meeste gevallen goed voor een gangreserve van 42u.

Er is ook nog Ecodrive van b.v. Citizen en Solar van b.v. Casio. Beide van deze technieken zetten licht om in electriciteit, en deze wordt opgeslagen in een accu.

Nu ben ik vooral benieuwd op welke wijze je het horloge gaat dragen? Wat ga je ermee doen, doe je ruig werk, wil je ermee kunnen zwemmen enz. enz.

Succes

ticothijs82 Schreef:

Hallo,

Kinetic is als een dynamo en een accu en is dus
een electro/mechanisch uurwerk. De rotor draait
rond, en drijft een dynamo aan. De dynamo laadt de
accu op, waarop de stappenmotor het horloge
aandrijft.

Een automaat is puur mechanisch, de rotor windt
een opwindveer op. De opwindveer is de energie
bron van het horloge. Een opgewonden veer is in de
meeste gevallen goed voor een gangreserve van 42u.

Er is ook nog Ecodrive van b.v. Citizen en Solar
van b.v. Casio. Beide van deze technieken zetten
licht om in electriciteit, en deze wordt
opgeslagen in een accu.

Nu ben ik vooral benieuwd op welke wijze je het
horloge gaat dragen? Wat ga je ermee doen, doe je
ruig werk, wil je ermee kunnen zwemmen enz. enz.

Succes

Bedankt voor je antwoord ik wil het gaan dragen na werktijd en in het weekend
Op het werk kan ga ik het waarschijnlijk niet dragen omdat ik met mijn werkzaamhden daar een kans bestaat dat het horloge beschadigd
Ik vind het handig als het horloge waterdicht is zodat ik er gewoon mee kan douchen en af en toe kan zwemmen.
Dit is echter een pre het horloge afdoen voordat ik ga zwemmen vind ik niet zo erg

IK hoop dat je hier wat aan hebt

Groet
Rob,

Voor het zwemmen zou ik hem afdoen. Een lederen band kun je anders wel vergeten, zowel chloor als zout zijn er niet goed voor. Met staal zou het wel kunnen , maar ook hier zou ik indien mogelijk zout water en chloor mijden.

Oke geen probleem doe ik hem met zwemmen af goede tip wil niet dat het horloge beschadigd

Wat dacht je van deze?

http://www.monsterwatches.nl/index.php/duikers-start/stargate

http://www.uhr.info/de/Dreizeiger-Uhren-von-UHR
Op dit forum weinig over bekend, wel Swiss Made.

http://www.horlogedomein.nl/shop/manufacturer/techne/techne-goshawk-zwart-primus

Succes.

Allereerst welkom!

Er zijn een aantal leden op het forum die onderstaand horloge hebben. Voor zover ik weet zijn ze er erg tevreden over en hij kost voor wat hij doet geen drol:

Ook leuk met top kwaliteit
Ok 25 euro duurder
Marktplaats advertentie 494209226 let ook ff op het merk van het uurwerkje (tu)

Ik lees verder dat je evt. onder de douche wil cq zwemmen met je nieuwe klokje ?
Tip: Hier op het forum kun je voldoende lezen m.b.t waterdichtheid , daar nog wel eens misverstanden zijn m.b.t dit item.