Nieuw bandje voor SKX007

Wie kan mij een site of winkel geven waar ze stalen banden voor een Seiko SKX007 verkopen?

Op Chronograph.com kan je de originele band kopen, maar die brengen mij niet in een juich stemming.

Ik wil een stalen band waar de degelijkheid van af spat!


ps: ik zit er een beetje aan te denken om een kennis in het bezit van een creditcard dit horloge te laten aanschaffen voor mij.

Als opwarmertje voor de nieuwste sea angler.

Wat vinden jullie er van? Hij kost ongeveer 100 euro.

Het zal waarschijnlijk een quarts uurwerk zijn, maar ziet er wel goed uit. Als je hem zelf mooi vind moet je het gewoon doen.

Wat betreft de stalen band, ik heb geen ervaring met stalen Seiko banden, ik hou het bij Rhino’s :smiley:

Ruud

Er zit nu een nato om en dat draagt super!

Maar ik geloof dat een super mooie stalen band het horloge nog meer tot zijn recht doet komen.
Als ik mijn SKX007 vergelijk met andere duikers zijn er toch maar heel weinig die in mijn ogen mooier of beter zijn. Ik vind het horloge gewoon schitterend en het is van zo’n enorme kwaliteit!

Maar misschien dat iemand anders dan een goeie site of winkel weet waar ik de perfecte stalen band kan bestellen?


Die Orsa is inderdaad een quartz. Mijn hart ligt bij mechanische horloges, vandaar dat ik nog steeds wacht op iemand die een inkoop-actie voor de Sea Angler regelt;)
Deze is dan gewoon voor tussendoor.

De beste band voor een Seiko SKX007 kun je bestellen bij www.easternwatch.com beter bekend als Jetan.

In principe zijn er 3 verschillende. De jubilee, de president-style en de oyster style en de laatste is de meest gebruikte en de mooiste

Hier onder zie je een foto van het vorige model band.

Links zijn massief, geschroefd, geen pins, netjes passende end-links alhoewel niet massief, safety clasp. Band is ongeveer 3,5 mm dik.

De huidige versie heeft ook nog een diversextension en een fijn afstelling. Enigste nadeel vind ik een beetje scherpe kant. De scharnierpunten van de band hadden wat speling maar dat is makkelijk op te lossen door er iets dikkere springbars in te monteren. Overigens kun je je Fat spring bars van Seiko niet gebruiken icm met een stalen band.

Bedankt, ik zal gelijk eens gaan kijken op die site!