Vandaag mijn zoontje van 12 ingeschreven op het VWO. Dat is een nieuw begin. Nieuwe vrienden en een periode als brugpieper. Ze veranderen dan ook snel merkte ik met de 2 oudsten.
Hij heeft altijd horloges gehad. Nu had ik 2 jaartjes geleden een keer zo’n Invicta gekocht om te kijken of het wat was. Altijd erg positief geweest over wat je krijgt voor het geld maar verder met mijn huidige collectie niet interessant. In de kist gelaten voor het geval ik hem weg kon geven of dat mijn zoon hem zou passen. Kleine kinderen worden groot. Vandaag gepast en hij kan hem hebben met z’n 40mm. Niet voor doordeweeks op school. Daarvoor mag hij binnenkort een G-Shock gebruiken maar wel voor feestjes en dergelijke. Hij is er blij mee. Gefascineerd door de soepele secondewijzer hoop ik hem een beetje de verslaving mee te geven. En maakt hij het VWO af dan krijgt hij een upgrade. Tenzij hij voor die tijd al af en toe wat leent uit mijn kist.
Super leuk!
En herkenbaar.
Mijn zoon start met de 3de aankomende maandag en is ook gek van horloges. Haha gaat snel want hij heeft al een kist vol met mooie stukken.
Van een 5je tot een skx. Van een phoibos tot een chr Ward. Maar ook de g-shock is van de partij en een swiss hanova…
dus… binnen nu en een jaar heeft jou zoonlief een hele collectie voor de school uren en daarbuiten.
Maandag start onze middelste met haar nieuwe periode middelbare school.
Dan nog maar eentje op de basisschool.
Gaat zo hard.
Ik dwaal af.
Een goed begin
Hier in Suriname loopt de zomervakantie op andere tijd. Hij is dus nu net vrij en 4 oktober start hij in de brugklas. Hij heeft altijd horloges gehad. Maar dat waren kinderklokjes. Recentelijk een Timex quarts horloge voor hem gekocht voor doordeweeks maar deze automaat staat hem goed hoor
Mooie start met een automaat!
Leuk man!
Hartstikke leuk. Mooi begin van de hobby en hopen dat het virus verder over slaat.
Gaaf zeg! Dat heeft me nu ook altijd leuk geleken aan kinderen hebben: dat je ze kunt (proberen te) indoctrineren met jouw hobby’s
Gave klok… Een mooi begin.
Mijn zoon wil een AP Royal Oak… Tja…, nog ff doorsparen heb ik hem gezegd…
Mijn beste,
“Een goed begin is het halve werk”!!
Succes met zijn studie, reeds genietend van zijn horloge.
Orologio Signaturis Temporis
Heel memorabel moment voor uw zoon.
Ikzelf heb nog steeds de van mijn oma gekregen horloge toen ik 12 werd. Doe ze wel niet meer aan maar elke keer als ik in mijn horloge doos kijk, denk ik aan haar.
Veel succes voor de zoon!
Ik start zelf volgende week met de zesde (en ik word vandaag 16, knap hè?) en het is bij mij vorig jaar dusdanig uit de hand gelopen dat ik van 0 naar 3 horloges ben gegaan. Dat valt misschien in de ogen van de notoire forumflipperaars nog mee, maar veel wit geld valt er in Zeeland niet te verdienen…
Leuk cadeau, hopelijk kan hij het waarderen. Maar het is inderdaad wel slim om de g-shock toch nog veel te dragen, want op die leeftijd is elk horloge eigenlijk wel een ‘beater’. Ik spreek uit eigen ervaring .
Super leuk, mooie gelegenheid voor een mooi horloge!
Deze kreeg ik van mijn grootvader voor dezelfde gelegenheid. Nu, 38 jaar later, ben ik er nog steeds super blij mee! (oude liefde roest niet)
Geen toeristen in ‘Zoutelande’? Of aan de ‘Zeeuwse kust’… Zou volop werk moeten zijn hoop ik voor die mensen, anders doen ze iets niet goed.
Ik laat eigenlijk alles vallen, dus voor mij is er weinig geld te verdienen
Een goed begin is het halve werk!
Leuk dat hij de smaak nu al een beetje te pakken heeft.