Nieuw! Benarus Remora

Google maar eens op deze Benarus voor meer info. Een lekker origineel model, 42mm wijd. Komt wrs. aan een mesh. Voor het eerst dat ik zg. 'ladder’wijzers mooi vind.

Menno

De foto van een blog gehaald.

Erg origineel vind ik het model niet moet ik zeggen ; cushion case voor zogenaamde retrolook is erg populair op dit moment , maar dan vaak zonder de kroonbeschermers , dat is dan wel weer origineel
Ben benieuwd wat de prijs zal worden aangezien Benarus blijkbaar geen ETA’s meer gebruikt als voorheen , maar voor dit model over zijn op een wel heel goedkoop (maar wel betrouwbaar) Miyota uurwerk

alles te vinden op 3T …

Ik ben fan van Benarus, zij mooie sobere horloges; dit zijn concept schetsen. Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke versie wordt.

Eenvoudig, duidelijk, robuust en een retro-tintje.

Ik vind ze zeer geslaagd en prijsvriendelijk (tu)

Is dit een nieuw model of zo? is er ook al een website bekend?

Marco-T Schreef:

Eenvoudig, duidelijk, robuust en een
retro-tintje.

Ik vind ze zeer geslaagd en prijsvriendelijk (tu)

Hoezo prijsvriendelijk ? volgens mij is de prijs nog niet bekend

Scheve datum (td)

ws Schreef:

Marco-T Schreef:

Eenvoudig, duidelijk, robuust en een
retro-tintje.

Ik vind ze zeer geslaagd en prijsvriendelijk
(tu)

Hoezo prijsvriendelijk ? volgens mij is de prijs
nog niet bekend

Benarus heeft in het algemeen een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding en geen overtrokken prijs voor een ETA :wink:

Dat ze Miyota gaan gebruiken kan prijstechnisch alleen maar beter uitvallen (tu)

mwhaa … het gaat maar wordt er niet hebberig van :wink:

http://www.benaruswatches.com/

Ik heb er zelf gister eentje besteld; ik ben er steeds meer enthousiast over geworden. Ik denk dat dit een mooie elegante diver wordt mede dankzij de vorm van de kast en de niet al te grote doorsnede.

Hier de meest recente renders van de mogelijkheden, plaatje van de meshband die je bij het horloge krijgt en een render van de vorm van de kast. De ladderwijzers zijn op de schop.

Vindt het zó moeilijk om van een CADtekening af te lezen hoe een horloge wordt. Weer een mooie klok van een maker/fabrikant die zich al aardig weet te onderscheiden. Weet niet of ik een 'Lug’loze horloge zou kopen maar het is wel weer een goed alternatief/optie voor degene die (geen Seiko willen) op zich zijn naar een goede Duikert.

Zo’n CAD tekening maakt het inderdaad altijd een beetje moeilijk. Ik denk wel dat als je de CAD tekening mooi vindt, dat het uiteindelijke horloge dat alleen maar beter kan zijn. Als je naar de andere modellen kijkt van Benarus heb ik er wel vertrouwen in dat dit een beauty wordt.

marnix_moed Schreef:

Scheve datum (td)

Ik vind ook dat zo’n datum aanduiding als hier het horloge er niet mooier op maakt. Dat is zelden het geval met zo’n datum aanduiding. Ik heb een Xemex waarbij ik het niet storend vind. Bij een Bell & Ross BR-3 vind ik het ook al zo storend. Waarom laten ze die datum gewoon niet weg?

Welke heb je besteld?

Menno

thieuster Schreef:

Welke heb je besteld?

Menno

De 2e van linksboven. Dus de zwarte PVD kast met zwarte dial, cijfers en dot index.
Ik zat te twijfelen tussen die of de PVD met de blauwe “dart” index. Maar ik ben toch voor iets “veiliger” gegaan.

Heeft iemand hier ook al een Remora besteld? Ik heb de PVD besteld met de witte cirkels en cijfers.

Ik ben ook bezig met een Benarus! Niet de Remora maar de World Diver GMT PVD. Ben aaleen benieuwd naar de lug to lug afstand.

Ik vind dat ze erg mooie horloges maken!

Wanneer kan je hem verwachten TimothyH?

Gr. Mark