Nieuw bij S&C

Een keramische SMP? Dan vind ik het echt geen gek bod.

1 like

Ik ken verschillende handelaren die met grote regelmaat gebeld worden door de AD wat ze moeten bieden. Hebben zelf natuurlijk de ballen verstand ervan

2 likes

Uiteindelijk geen BB41 gekocht, voorlopig tevreden met de LLD en Meistersingers, en na de verbouwing van het nieuwe huis zien we wel weer :roll_eyes: Maar als het zover is dan hoor je van me :wink:

2 likes

S&C is een boevenorganisatie en dat blijkt wel weer uit de lage biedingen voor inruil. Crimineel laag en onbegrijpelijk want wie gaat dat nou doen? Alhoewel dat mss de enige manier is om een Rolex te bemachtigen tegen list price :wink:

1 like

Als je 1000€ of meer verliest op de dealer in hoeverre krijg je dan nog iets voor list :wink:

2 likes

Zit aardig wat marge voor die jongens tussen :roll_eyes:

1 like

Lijkt de auto handel wel :rofl:

2 likes

Mag ook wel, winkels op dure locaties, veel personeel, veel verplichte afname van horloges en sieraden zonder dat ze er zelf keuze in hebben en dan moet je er ook nog wat op verdienen.
Volledig ander business model dan de “grijze” handel. En al helemaal niet vergelijkbaar met je horloge particulier verkopen via MP of fora.

je krijgt een slechte prijs inruil, maar kijk eens wat een marge S&C pakt…
meer dan 10 mille voor een Batman uit 2013 :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Ben erg benieuwd hoe Rolex in dit geheel staat

1 like

Neem aan dat dit geen " business on the side" is. Maar het is wel heel bizar dat ze voor een 2013 10 vragen maar in dezelfde zaak een nieuwe kunnen en moeten verkopen voor list :joy:

2 likes

Dit is inderdaad heel grappig om te zien. Zelf heb ik mijn Batman bij S&C gekocht voor list. De verkoper vertelde mij toen hoe streng ze zijn in het controleren dat je geen handelaar bent en dat het horloge binnenkort niet voor meer dan list wordt verkocht. Puntje bij paaltje, ze maken zelf deel uit heel de hype door een Batman uit 2013 voor ver boven list te verkopen! :joy: Ik kan je garanderen dat Rolex hier absoluut niet blij mee zou zijn.

2 likes

Oh, ongelofelijk dit. Hoe kan je dit ooit “verkopen” . Er staat ook een LV uit 2016 voor 10850,-…

Stel je voor dat je verkoper bent bij schaap, kan je toch niet goedpraten met een klant?

Ik zei het al in een ander draadje maar wat ga je zeggen.

Goededag meneer.

Nee sorry de BLNR is komende 10 jaar niet leveren.

Maaar!!! Het is uw geluksdag!

Ik heb een 2013 voor maar een paar duizend meer!

2 likes

En toch worden ze verkocht. Ongelofelijk eigenlijk. We doen gewoon mee aan die hype…en dat terwijl er zoveel andere mooie horloges zijn die wel realistisch geprijsd zijn. Beetje bitocin idee? Don’t miss the boat? We weten hoe dat afliep :wink:

2 likes

Het is fijn dat ook de authorized dealer de mogelijkheid creëert om horloges in te ruilen.
Als je dan ook een prima prijs krijgt, is dat fijn. Dat kan natuurlijk niet,- want de list prijs
ligt enkele duizenden euros lager. Deze handel moet in mijn optiek naar de GD.

2 likes

Ik ken geen enkele markt waarbij dit gebeurt, echt bizar.

Het is alsof je bij de BMW dealer een nieuwe auto koopt, waarbij je moeten wachten voor een nieuwe of een tweedehands direct mee kan nemen voor 25% meer. En ja, als je hem toch nieuw bestelt is het maar de vraag of je uberhaupt een auto geleverd krijgt :joy:

Ik vermoed dat de GD hier niet blij mij zijn. En wat is het effect voor de consument? Prijzen zullen alleen maar verder stijgen. Dit opent een mogelijkheid voor sheep-lemon om ‘nieuwe’ horloges toch boven list te verkopen op termijn.

Jaar bewaren stickers eraf rukken en voila

TGTN-LOGO

Nou, dat goedpraten kunnen ze best hoor, sommige dingen zijn nog “geloofwaardig”.
Ik heb er in het geval van een pepsi die voor 16k bij Watchdeals te koop stond (óók S&C) weleens naar gevraagd.

“Tja, er zijn nou eenmaal vaste klanten (bijv profvoetballers) die na een maand uitgekeken zijn op hun BLRO”

"Het is niet gezegd dat deze door ons geleverd is, soms koopt men ze over de grens een biedt ze meteen te koop aan, dan verkopen we ze door, maar we kunnen ze “helaas” niet als nieuw exemplaar verkopen "

Met o.a. deze oneliners vergoelijken ze deze trucjes

whatever makes you sleep at night

2 likes