Nieuw Binnen BM6400

Na wat mechanische horloges dan nu toch een quartz klokje op Zonne-energie.
Die ik graag aan jullie laat zien
Hij is Diepzwart met mooie Grote cijfers. Nog geen lume foto’s…
Ik ben ff los gegaan met het de camera.

Wie heeft er een suggestie voor een lerenband? De originele vind ik toch wat saai.
Groet
Rob

Leuk ding (heb 'm zelf ook).
Ik zie dat je de Promaster versie hebt: de dubbele pijltjes staan zowel op de kroon als de wijzerplaat. Er bestaat ook een versie zonder de logo’s, maar is verder exact gelijk (ook de specs).
Er is in Japan ook een versie geleverd waar op de strapkeeper alvast de afkortingen voor bloedgroep e.d. stonden; je eigen gegevens kon je er dan in laten graveren.
Er is ook een grotere, grovere en titanium versie van dit horloge die ik stiekem mooier vind, maar vrijwel onvindbaar is. Lukt dat wel dan moet er flink voor betaald worden; de laatste gebruikte versie op Ebay die ik zag deed tegen de $600…

W.b.t. het bandje: dit vind ik juist één van de leuke aspecten van deze klok en geeft 'm een eigen gezicht, naar mijn mening zorgt een standaard band ervoor dat 'ie ‘in de massa’ op gaat. De aanzet is trouwens een incourante 21mm.

mooie foto’s ook!

Aangezien dit de promaster versie is heeft deze waarschijnlijk Saffier glas of vergis ik me?

mcfr Schreef:

Aangezien dit de promaster versie is heeft deze
waarschijnlijk Saffier glas of vergis ik me?

Nope, technisch gezien is 'ie exact hetzelfde als de non-PM, die heeft ook geen saffier. Het lijkt er echter wel op, maar dat komt omdat de zijkant facet geslepen is.

(tu)

Flexofiel Schreef:

mcfr Schreef:

Aangezien dit de promaster versie is heeft deze
waarschijnlijk Saffier glas of vergis ik me?

Nope, technisch gezien is 'ie exact hetzelfde als
de non-PM, die heeft ook geen saffier. Het lijkt
er echter wel op, maar dat komt omdat de zijkant
facet geslepen is.

Er was er echter wel een met saffier, welke is dat dan. Die kom je ook minder vaak tegen. De japanse versie dan?

Mooie klok met een geheel eigen smoel! :~

Ondanks dat ik zeer zuinig ben op mijn klokken ben ik echt voorstander van saffierglas. Mijn Seiko’s zijn zonder saffier en mijn Srp 043 heeft ondanks voorzichtig gebruik toch wat irritante krasjes op het glas zitten.

Verder is een saffier qua doorkijk en uitstraling vele malen mooier en duidelijker dan mineraal glas. En haast niet te bekrassen, ga dus tzt even bij Robbie409 eens wat laten vervangen voor saffier.:slight_smile:

Ik heb de BM6407 gehad: die was exact hetzelfde als de promaster versie van de BM6400, maar dan met saffierglas. De 6407 was in ieder geval ook in de UK leverbaar, maar er is nu moeilijk aan te komen (als er al een wordt verkocht is dat voor € 200 of meer (tweedehands)). Ik heb spijt dat ik 'm verkocht heb, was een fijn horloge!

luuk Schreef:

Ik heb de BM6407 gehad: die was exact hetzelfde
als de promaster versie van de BM6400, maar dan
met saffierglas. De 6407 was in ieder geval ook in
de UK leverbaar, maar er is nu moeilijk aan te
komen (als er al een wordt verkocht is dat voor €
200 of meer (tweedehands)). Ik heb spijt dat ik 'm
verkocht heb, was een fijn horloge!

Ik ben al heel lang op zoek naar die versie inderdaad.