Nieuw binnen: Certina

Ja, er is een Certina binnengekomen.
Dat kwam zo: Maanden geleden raakte ik bij de Bijenkorf in Den Haag in gesprek met een verkoper die even niets te doen had. Hij liet mij ( op mijn verzoek) een aantal klokjes zien die zij in huis hadden, hij vroeg wat ik al had, en na wat gezellig geklets stonden we bij de vitrine van Certina. Nu had ik al een Certina DS-1, in het zwart.
“Zou je geen witte willen”. Tja, je bent verkoper, of je bent het niet hè…
Ik vertelde dat ik het exemplaar met de witte wijzerplaat wat flets vond. Hij liet mij een plaatje zien van een witte wijzerplaat met gouden indices en wijzers. Die was mooi! Maar die had hij niet! Kon hem wel bestellen, maar aangezien ik zelfs niet in de buurt van Den Haag woon, had ik daar niet veel zin in.
Ach ja…

Kwam ik begin vorige week op een advertentie hier, op het forum. Was al van een paar maanden geleden, had ik gemist. De advertentie was al gesloten, maar er stond geen ‘verkocht’ bij. Dus geprobeerd: Het bleek dat er weinig interesse geweest was, dus de verkoper had hem maar weer ingetrokken.
Nu begon ik wel te twijfelen. Ik had wel iets in te ruilen, maar daar had de verkoper weer niet veel trek in.
Ach ja…

Maar de klok bleef maar door mijn hoofd malen, ken je dat…?
Tot het deze week overliep. Nogmaals contact gezocht met de verkoper, we waren er snel uit.
En vandaag kwam hij binnen, bomvrij verpakt!:wink:

Nu had ik van de Certina met de zwarte dial nog een stalen band liggen, dat moest passen, toch? Ja hoor, en zo houd ik hem voorlopig, denk ik.

Ik ben er zo blij mee als een kind. Bedankt, Bikkelpeter!

Dick

16 likes

Prachtig horloge, en gelukkig voor je dat je pakje geen bom bevat (‘bomvrij’).

Ach ja…deze had je nog niet, maar nu wel :grinning:
Mooi, Dick, gefeliciteerd en veel draagplezier :thumbsup:

Tja, je weet het niet tegenwoordig hè…:wink:

Heerlijke klok lijkt me dat …zeker op staal

proficiat

Niet helemaal mijn smaak maar goed, smaken mogen verschillen toch? Het staal maakt 'm net wat minder klassiek naar mijn idee.

Evengoed, gefeliciteerd en veel draagplezier!

Grt. Marco

Daar heb je ook gelijk in. Daarom, als ik hem netjes en klassiek wil dragen doe ik er een zwarte croco om, en voor dagelijks gebruik de stalen band.

het tikte wel… :scream:

2 likes

Mooi horloge hoor, :thumbsup:

Nice!

Mooie ‘heldere’ klok. Mooi op leer maar zeker niet minder op staal. Dressed en sportief zijn af te wisselen.
Veel plezier er mee!

Mooi hoor, :thumbsup:
Veel plezier ermee !

Pieter.

Ik heb er momenteel geen maar heb toch ook een zwak voor Certina.
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst :+1:

Mijn beste,

Een mooi merk Certina!! Proficiat!!
Geniet er met volle teugen van.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Voor dit soort dressers kun je me altijd wakker maken :grin:

Mooi, en veel plezier ermee!

Blijft een leuk merk, Certina! En de DS-1 vind ik zeker een van de best gelukte van de huidige modellen.
Gefeliciteerd!

Absoluut een mooie aanwinst , goud kleur is normaal niet mijn ding , maar deze zou ik met plezier dragen!
De stalen band maakt het een compleet ander horloge , van dresser naar sportief , beide erg mooi. Top :thumbsup: