Tja, dan ben je een jaar wat serieuzer met horloges bezig
Al zeg ik het zelf, in dat jaar tijd aardig wat mooie horloges aangeschaft.
In 2024 waren het er 7, waarvan 1 alweer geflipperd via MP.
Me voorgenomen om in 2025 niet te kopen, maar het is tot nu toe beperkt tot 2.
Voor mezelf begint het steeds duidelijker te worden waar ik me lekker bij voel.
38 of 39 mm klokje, leren band, beetje klassiek/ingetogen, maar het mag ook wel echt iets bijzonders hebben.
Een paar weken geleden zag ik ineens een prachtig horloge met een sector-dial én een small-seconds voorbij komen op dit forum. Laat beide nou al een beetje op mijn netvlies zijn gekomen…
Maar ja, een onbekend Frans merk, handwinder, Chinees uurwerkje. Toch drie dingen die niet bovenaan mijn lijstje stonden. YouTube afgestruind, niet heel veel te vinden, wel een franstalig filmpje. Kon ik nog wel aardig volgen, de tekst was ook uitgetypt op het web te vinden en dan is vertalen tegenwoordig niet meer zo moeilijk. Maar afijn, toch maar niet.
Vorige week werd dit klokje weer even opnieuw onder de aandacht gebracht. Nu zat ik op dat moment op vakantie in de Ardennen, dus de Franse sfeer en de ontspanning waren er toch al. En wat kan je nu gebeuren als je voor een relatief lage prijs een mooi horloge koopt.
De voordelen op een rijtje: 38 mm, slechts 9,5 mm dik, no-date, sector-dial, small-seconds, gebold saffierglas, leren bandje + nog een extra leren bandje.
Na een vlot contact met @Clem was de deal snel gesloten. De verzending ook snel geregeld, alleen Koningsdag zorgde voor wat vertraging in de bezorging.
Maar gistermiddag dan toch in ontvangst kunnen nemen. Al snel wat foto’s zo her en der op het forum geparkeerd. Bij deze dan toch nog het verhaal en wat foto’s:
Voor de geïnteresseerden: Arcange SDO2. Het is nummer 88 uit de eerste serie van 350.
@Clem, dank voor de fijne samenwerking!
En alle lezers bedankt voor het geduld.