Nieuw binnen: een Franse onbekende

Tja, dan ben je een jaar wat serieuzer met horloges bezig

Al zeg ik het zelf, in dat jaar tijd aardig wat mooie horloges aangeschaft.

In 2024 waren het er 7, waarvan 1 alweer geflipperd via MP.

Me voorgenomen om in 2025 niet te kopen, maar het is tot nu toe beperkt tot 2.

Voor mezelf begint het steeds duidelijker te worden waar ik me lekker bij voel.

38 of 39 mm klokje, leren band, beetje klassiek/ingetogen, maar het mag ook wel echt iets bijzonders hebben.

Een paar weken geleden zag ik ineens een prachtig horloge met een sector-dial én een small-seconds voorbij komen op dit forum. Laat beide nou al een beetje op mijn netvlies zijn gekomen…

Maar ja, een onbekend Frans merk, handwinder, Chinees uurwerkje. Toch drie dingen die niet bovenaan mijn lijstje stonden. YouTube afgestruind, niet heel veel te vinden, wel een franstalig filmpje. Kon ik nog wel aardig volgen, de tekst was ook uitgetypt op het web te vinden en dan is vertalen tegenwoordig niet meer zo moeilijk. Maar afijn, toch maar niet.

Vorige week werd dit klokje weer even opnieuw onder de aandacht gebracht. Nu zat ik op dat moment op vakantie in de Ardennen, dus de Franse sfeer en de ontspanning waren er toch al. En wat kan je nu gebeuren als je voor een relatief lage prijs een mooi horloge koopt.

De voordelen op een rijtje: 38 mm, slechts 9,5 mm dik, no-date, sector-dial, small-seconds, gebold saffierglas, leren bandje + nog een extra leren bandje.

Na een vlot contact met @Clem was de deal snel gesloten. De verzending ook snel geregeld, alleen Koningsdag zorgde voor wat vertraging in de bezorging.

Maar gistermiddag dan toch in ontvangst kunnen nemen. Al snel wat foto’s zo her en der op het forum geparkeerd. Bij deze dan toch nog het verhaal en wat foto’s:

Voor de geïnteresseerden: Arcange SDO2. Het is nummer 88 uit de eerste serie van 350.

@Clem, dank voor de fijne samenwerking!

En alle lezers bedankt voor het geduld.

68 likes

:joy:

Klokje? Klinkt verder goed!

Ik vond 'm initieel te duur en heb 'm laten lopen. Maar echt heel mooi!

Heel veel plezier ermee! Het horloge is je gegund!

1 like

Mooie nieuwe aanwinst!
Gefeliciteerd.
Merk was me onbekend, nice!

1 like

Er zit nu een 2e versie aan te komen, weer sector-dial maar deze keer een 3-wijzer model, met automatisch uurwerk van Miyota…

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst :+1:

1 like

die ziet er deftig uit :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Mijn beste,

Leuke aanwinst.
Fraaie wijzerplaat.
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wat een leuke!
Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. :ok_hand:
Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

Prachtige sector dial. Een merk dat ik ook volg. Gefeliciteerd met je 2e NA van 2025

1 like

Mooie aanwinst! Geniet ervan.

1 like

Geniet van deze nieuwe aanwinst

1 like

Elders op dit forum las ik dat het horloge sterk is geïnspireerd door de Longines met een soortgelijke indeling.
Om het zoeken te beperken heb ik ze alvast naast elkaar gezet:

Wat me bij de Longines opvalt/stoort is vooral de ‘afgebroken’ 6 die nog net zichtbaar is onder de small-second.

Mocht dit soort me goed bevallen kan ik altijd nog 10 keer zoveel voor de Longines uit gaan geven :thinking:

6 likes

of 20 keer aan een JLC :slight_smile:

3 likes

Fraai. Veel draagplezier.

1 like

Dat klinkt als best aanvaardbare maten.

1 like

Ik vind de Arcange (uiterlijk, over de techniek zeg ik niks) zeker mooier dan de Longines. en eigenlijk ook mooier dan de JLC. Dat datumvenster past niet bij zo’n wijzerplaat. De metallic plaat met de witte ring en de smalle bezel vind ik ook mooier. En de dubbele indexring van de subdial van de Arcange is echt een prachtig detail.
Nogal een prijsverschil ook. Goeie aankoop dus die Arcange. Hou je t.o.v. zo’n JLC toch een smak geld over voor andere leuke horloges!

3 likes