Nieuw binnen: intrigerende française

Ze intrigeerde me al geruime tijd, en dan vond ik er uiteindelijk ééntje op de Franse eBay. Ze is erg klein, 32 x 32 mm, maar ik trek dat nog met mijn dunne polsjes.

Het gaat om de LIP Instrument watch uit 1976, ontworpen door Rudy Meyer.

Momenteel werkt ze wel niet, en de 3 juweliers waar ik ben geweest vandaag konden mijn niet verder helpen. Er moet namelijk een specifiek type batterij in (309/SR48). Ook staan er wat krasjes op het glas, en is de achterkant niet meer zo mooi.

Blijft wel een plaatje vind ik, en ik ga ze met veel plezier dragen :slight_smile:

Er zit één van de eerste semi-quartz uurwerkjes in, kaliber R 53.

Explore septentrio2 Explore septentrio2 Explore septentrio2 Explore septentrio2

Een fotootje van het uurwerk van het net geplukt:

Glas onder handen genomen met polywatch:

Explore septentrio2

Een prachtig horloge, deze LIP. Ik mag graag vintage horloges zien met een ontwerp dat ‘zn tijd ver vooruit’ is, mat andere woorden tijdsloos of eigentijds.
Weet je zeker dat het horloge uit 1976 is? De meeste electro mechanische uurwerken werden gebruikt einde 60’er en eerste jaren 70. Daarna kwamen al snel de quartz uurwerken.
Veel draagplezier (ik vind dit type bandje een prima match)

Mon ami.

Bonne chance avec cette belle Français!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hey Ernst, dit type zou enkel in 1976 gemaakt zijn dacht ik. Het kaliber wat erin zit is trouwens een dames-uurwerk, maar het model werd verkocht als zijnde unisex.

Bandje matcht inderdaad goed, maar er is geen gesp op het einde, en het is een 17-18mm in plaats van een 20. Ik heb daarom net een 20mm zwarte nato met matte gesp besteld.

Nu nog een batterijtje! Kan iemand mij trouwens zeggen welke tool ik nodig heb om het achterdeksel (zonder beschadigen) open te krijgen?

ernst Schreef:

Een prachtig horloge, deze LIP. Ik mag graag
vintage horloges zien met een ontwerp dat ‘zn tijd
ver vooruit’ is, mat andere woorden tijdsloos of
eigentijds.
Weet je zeker dat het horloge uit 1976 is? De
meeste electro mechanische uurwerken werden
gebruikt einde 60’er en eerste jaren 70. Daarna
kwamen al snel de quartz uurwerken.
Veel draagplezier (ik vind dit type bandje een
prima match)