Hallo beste mede HFers. Mijn interesse voor dit horloge werd gewekt in het verkooptopic alhier, maar toch voor een zilveren dial gevallen, ook mij door een mede-HFer aangeboden.

Juri Levenberg is bepaald geen onbekende leverancier als het op Russische horloges aankomt, en dit is er één van zijn huismerken (Pilot is bv een ander), kort genoemd JLC.

Bij het binnenkomen viel mij gelijk op dat deze JLC handopwinder, kaliber Molnija 3602 (geen antichoc) had, terwijl ik er vanuit was gegaan dat het 3603 (wel antichoc) kaliber standaard zou zijn in deze series. Na enig gegoogle kwam ik erachter dat de kalibers gewoon door elkaar zijn gebruikt, en waarschijnlijk door Juri als restant zijn opgekocht van de in 2008 gesloten fabriek in Tsjeljabinsk in de Oeral.

Geen antishoc is niet zo’n probleem, want ik ga zeer zorgvuldig om met mijn mechanische horloges. Met deze kalibers is trouwens niets mis, en ze hebben nog veel oudere stamvaders, ook gebruikt in zakhorloges.

Het horloge is uit een serie van 999 stuks, in vier uitvoeringen,1x zwarte dial en 1x maal zilver, deze ieder weer voor de helft voorzien met Arabische, dan wel Romeinse cijfers. Dit horloge heeft no 858 zoals op de foto te zien is.
Verder nog het formaat: 43.5 mm zonder kroon.

Hoewel de lugs in mijn ogen wel iets meer gebogen hadden mogen zijn, vindt ik het verder een mooie en goed afgewerkte dresswatch, met ook nog uitzicht op de techniek die nog verfraaid is door gebruik van geblauwde schroeven.
Al met al een gelukkige bezitter!
gr Gerbert
Mijn beste,
Mooi, mooi en nog eens mooi!!
Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je er gelukkig mee bent.
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Mooie klok. (tu)
Vooral dat mooie uurwerk doet het hem.
De latere serie is wel voorzien van schokdemping voor de balans.
Proficiat! Ziet er goed uit.
Thnx mensen 
Loopt ongeveer een 15 a 20 sec in de plus per dag. Best goed.
Ik vind hem nog steeds prachtig :+ Mooi dat hij bij jouw wel polstijd krijgt dat verdient zo’n horloge gewoon.
Verdiend hij idd Jürgen. Vandaag voor het ‘zware werk’ een quarz aangehad, maar vanavond deze chique JLC alweer aan de pols.
Ook van degenen die de JLC live mochten aanschouwen al veel leuke kritieken gehad, ook over de open achterkant. 
Dat zal dan mijn topic zijn geweest.
Toevallig dit weekend een andere gelukkige bezitter gevonden in TimeLapse.
Ik had dan toevallig een 3603, wel met anti-shock.
En wat die lugs betreft heb je gelijk, hij ligt wat recht op de pols.
Veel plezier met je JLC!
Klopt Maestro, en bedankt voor de goede wensen.
Niet raar dat die van jou ook al verkocht is, was een gewoon een kwestie van …tijd 
Waar heb je dit horloge gekocht??
Van een HF-er:)
Je kunt ze ook vinden op de Duitse E-Bay.
Hoi,
Ik heb er ook net één binnen. Duurde even voor ik het juiste bandje had gevonden, maar dat is inmiddels gelukt. Een mooi donker rood/bruin bandje dat prettig zit en mooi kleurt bij de donkere wijzerplaat.
Fijn horloge, met een mooie “levendige” wijzerplaat en een licht gebold glas. dat laatste is jammer genoeg lastig op de foto te krijgen.

Groet Tecco
Prima combinatie zo! (tu)
Ook proficiat nog