Nieuw binnen: Mondia Orbitron

Gescoord op catawiki. Ontzettend blij mee: hij ziet er echt als nieuw uit (het stipje is een kleine onvolkomenheid op het glas: de wijzerplaat is perfect). Ik vond het wel spannend, een rooie klok, maar hij bevalt me prima!

12 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Je hebt met de juiste inzet goed gewikt en gewogen.
Het resultaat is er dan ook naar.
Met recht een horloge om trots op te zijn!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi die rode gloed :thumbsup:

1 like

Wauw, die vind ik prachtig! Heel mooi, die rode plaat. Proficiat!

1 like

Ik vind ook de uurmarkeringen met de lume blobjes zo leuk:

2 likes

Mooie klok hoor, gefeliciteerd!

Rood is helemaal niks mis mee.

1 like

Zeker! Dat is ook een detail dat ik leuk vind aan mijn Seiko 6119-7103:

1 like

Erg mooi! Beetje “omega achtige” kastvorm :smile:

1 like

Gave klok, lekker opvallende eigenzinnige kleur, dial en kastvorm. Erg mooie aanwinst!

1 like

mooie kleur rood
apart!!! :blush:

1 like

Prachtige horloges die Orbitrons. Zelf Ă©Ă©n met een blauwe plaat gehad, maar deze rode vind ik helemaal prachtig.

1 like

Dankzij @acour_jeroen zit deze schoonheid sinds zojuist op een NOS zwarte tropic strap. Iets minder ‘matching’ dan het bordeaux leer waar 'ie op zat, maar wat mij betreft wel helemaal de juiste ‘zeitgeist’. Wat vinden jullie?

Inmiddels een week om de pols gehad en supertevreden. Geen vreemde dingen tegengekomen, hij loopt consequent +7 s/d en de rode metallic wijzerplaat is een genot om naar te kijken als de zon erop schijnt.

Ook heb ik nog wat opgezocht over de orbitron maar er is vrij weinig over te vinden. Het merk Mondia is op zich wel interessant: in 1935 opgericht door Paul Vermot in La-Chaux-de-Fonds, vooral populair geworden in Italie, in 1969/70 opgegaan in het MZM (Mondia Zenith Movado) consortium, en zoals zovelen in de jaren '70 gesneuveld in de quartzoorlog. Tegenwoordig is het merk blijkbaar nieuw leven ingeblazen (dwz iemand heeft de naam opgekocht). Het huidige Mondia heeft overigens een betaalbare bullhead in de collectie (mijn ‘moby dick’) maar helaas een kwarts.

.

1 like

Hele mooie klok.

Groet,

Tecco

1 like

De tropic is leuk maar de leren band vond ik mooier staan.

1 like

Prachtige klok,met zo’n kleur.

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtige exemplaar!!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst. Erg mooie klok, bijzondere kleur op de dial maar dat maakt hem extra mooi! Erg veel draagplezier

1 like

Dank! Ik was ook wel gevallen voor de kleur. Daardoor viel 'ie me ook op: een beetje vreemd, maar wel lekker. In het blauw had ik 'm denk ik voorbij laten gaan, en dat was zonde geweest want ik begin het een steeds leukere klok te vinden (totdat ik 'm weer minder leuk ga vinden en jullie een kans kan geven ;-).

Zo, de gangreservetest zit erop: bijna 45 uur. Nu ken ik de onderhoudsgeschiedenis niet, maar ik vind dit toch impressive voor z’n leeftijd.

Dat is een mooie zeg. Ze zijn er toch ook met blauwe wijzerplaat?