Nieuw binnen: Obris Morgan Explorer

Hallo allemaal,

na een bestelling gedaan te hebben (pre-order) half augustus, werd het pakketje 14 september (zoals aangekondigd) verstuurd via Fedex en heb het pakket vandaag in ontvangst mogen nemen en wat valt me op:

  1. De datum van verzending is exact de datum zoals die genoemd werd toen de pre-order werd geopend.
  2. 5 dagen van verzending uit China tot aankomst in Den Bosch is gewoon retesnel!
  3. Geen extra kosten want het aangiftebedrag bedraagt slechts $ 90,00…

Bovenstaande lijkt normaal, maar er zijn de laatste maanden heel veel nieuwe merken geïntroduceerd die via pre-order of Kickstarter hun financiën probeerden binnen te halen en die eigenlijk alleen maar hele boze “klanten” heeft opgeleverd.Zoek maar eens op Olivier Watches…

Obris Morgan is echter geen vreemde speler meer, ze timmeren al een aantal jaren zeer fanatiek aan de weg met volledige eigen ideeën omtrent design.

Geen 12 in een dozijn horloges, ondanks het feit dat het een China-based bedrijf is.Sinds 1997 produceert men voornamelijk automatische horloges (Miyota 8215 en sinds kort de 9105), saffierglas en minimaal 100m WR. Ze proberen echt met onderscheidende designs te komen, iets wat ik zeer kan waarderen. Of je het mooi vindt is een tweede, maar er zitten wat mij betreft echt een aantal geslaagde ontwerpen bij, denk bijvoorbeeld aan de Kaufmann II, de Branco en de Nevon.

Maar goed, dit is de laatste ontwikkeling: de Explorer. Het model is verkrijgbaar in een aantal kleurstellingen (brushed, zwart, blauw, DLC etc.), 100 stuks per kleurstelling. De prijs inclusief verzending bedraagt vanaf $ 279,00 (ca. € 200,00).

Waar de boutiquemerken heel erg goed in zijn is het samenstellen van het totaalpakket, in dit geval mooi verpakt in een “Pelicase”.

En als je die opent: instructies, garantiekaart, rubberen band, schroevendraaier, extra lugbar en natuurlijk…de Explorer.

Het is echt een goed afgewerkt horloge, lekker zwaar, heel fijne stalen band: massief en eenzijdig geschroefd, dus je hebt maar 1 schroevendraaier nodig. Solide sluiting en een heel fijn en exact draaiende bezel.

Saffierglas, lekkere dikke kroon en klaar is Kees. Op papier lijkt een 20mm band i.c.m. een 43mm kast (en 51mm lug tot lug) misschien iel, maar dat is het absoluut niet. Jammer wel dat ze geen C3 gebruikt hebben maar C1, de lume is zichtbaar maar het kan beter.

Door de dunne bezel lijkt ie een stuk groter dan deze twee andere boutique duikers.

Hij draagt erg comfortabel, je merkt eigenlijk niet dat je hem om hebt.

Een HEV…wel een beetje overdone op een 200m WR horloge.

Ik ben benieuwd hoe de Miyota 9105 zich houdt, ik zal deze de aankomende dagen eens bij gaan houden.

Zo zie je maar, leuk hoeft niet altijd duur te zijn…

Eric

even je post aanpassen! Je adres staat op foto 1! anders de mods laten ingrijpen als niet meer kan!

Goed verhaal en wat een prachtig klokkie zeg! Gefeliciteerd (tu)

Wil je niet bangmaken maar ik zou voor de zekerheid nog even achternaam/adres weghalen, je weet maar nooit op publieke fora.

In ieder geval bedankt voor het delen Eric. Zo te zien een gevalletje veel voor weinig! Hoewel ik je direct geloof als je zegt dat 20mm geen probleem is vind ik dat zelf toch een tikkie vreemd staan bij deze flinke jongen. Ben benieuwd hoe die staat op rubber!

gr, HJR

Als je een x in de buurt bent dan wil ik wel eentje passen Eric :~

Sprinter Schreef:

Als je een x in de buurt bent dan wil ik wel
eentje passen Eric :~

Welke wil je passen…?

Mijn beste,

Een goed verhaal, mooie foto’s en een prachtig horloge!!
Geniet er met volle teugen van.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Erg leuk horloge, veel plezier ermee!

Proficiat! Value 4 money met imho een eigen look (tu)

EricPP Schreef:

Sprinter Schreef:


Als je een x in de buurt bent dan wil ik wel
eentje passen Eric :~

Welke wil je passen…?

Die Explorer en die Artego!

Ziet er goed uit :)-D

Erg tof! Zeer leuk en lijkt me prima value for money. Misschien probeer ik er ook nog wel eens eentje (tu)
Volgens mij kan deze ook weer prima op leer (zoals ik eigenlijk van je gewend ben :D)

Stoere klok, ben alleen niet zo gecharmeerd van de wijzerplaat. Maar ach, je kan ook niet alles hebben voor dat geld. Veel plezier ermee!

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst, man!
En complimenten voor een uitstekende en boeiende recensie!(tu)

Ziet er keurig uit!

Veel draagplezier!

Deze vind ik erg gaaf. Ze gaan ook bij Benson trade in de verkoop zag ik.

Wat een mooi totaalpakket! Tempting hoor…

Inderdaad een mooi totaalpakket, maar ik blijf me toch storen aan de wijzerplaat. Met opgelegde indices was het allemaal toch wat mooier geweest. Ik vind het zo een beetje een goedkope uitstraling hebben. Ook de 20 mm band is imo aan de smalle kant. Wel een prachtige solide band trouwens. Het uurwerk is echter ook top(tu). Zit ook in mijn Divemaster en loopt echt als een zonnetje, ga je veel plezier aan beleven.

Al met al is de Explorer voor mij toch een beetje een tegenvaller, hoewel ik toch danig onder de indruk was van de Nevon!!!

Desondanks veel plezier met de nieuwe aanwinst en trek je vooral niet te veel aan van mijn kritische blik op het geheel. Horloges dragen we vooral voor ons zelf, toch?

Gr Wouter

Gaaf Eric!
Die band lijkt wel heel erg op de lumpy/watchadoo. Als hij net zo comfortabel zit als een lumpy dan is dit een prima band. Een van de fijnste banden die ik heb, zit op mijn Monster.

Ook mooi in het zwart! :~

@wk1 de band voelt echt niet smal aan. Doordat hij vanaf de endlink tot de sluiting 20mm blijft (de band tapered niet) draagt het wat forser. Past gewoon perfekt bij de dikke kast met lekker brede lugs.