Nieuw binnen: SEIKO "Sea Urchin"

Geachte leden,

Zojuist binnen gekregen: De Seiko SNZF17K1 alias “Sea Urchin”. Besteld bij de bekende Gerrit Nanne. Ik was al wat langer op zoek naar een rolex look-a-like, vandaar mijn vorige topic over de Steinhart Ocean 1.

Eerste indruk is erg goed. Ik ben onder de indruk. Het horloge voelt lekker zwaar aan. Bezel draait lekker soepel en de band is top. Het is geen echte duiker (100m en geen schroefkroon) maar dat mag de pret niet drukken. Op diverse buitenlandse fora had ik al veel goeds gelezen over deze klok. Omdat het nu te donker is voor een goede foto eerst maar even een foto geleend van het net. Ik zal binnenkort even een aantal zelf gemaakte fotos posten.

Ziet er goed uit met de groetjes van zijn broertje (overgenomen van Dreski)

Erg mooi!
Laat ik nu nèt vandaag met Rob gemaild hebben om te vragen of hij deze zondag meeneemt naar de Rikketik…

Veel plezier ermee!

Waarom maken ze deze mooie duikhorloges, nou niet echt waterdicht. 200 m bedoel ik daar mee, zodat je kan duiken met je duikhorloge…

Vr Gr

RoB

Mooi horloge! Ik zit hier zelf ook al 'n tijdje naar te kijken.

Mooie klok(tu) waterdicht tot 200m zou mooi zijn maar ach ik kom nooit verder dan de badkuip… ooit een collega gehad die dook en ooit eens op 58 meter diepte had gezeten , neem maar aan dat dat diep is.

Dus die waterdichtheid is maar relatief voor de meest dan. Laten we eerlijk wezen de meeste zeg maar 99% komt niet dieper dan 2 a 3 meter in het water en jaja ik weet het uitzonderingen daar gelaten die wel dieper komen…

Rest mij alleen maar te zeggen heel veel plezier met deze mooi klok.

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe verworvenheid.
Een solide duiker met een ingetogen schoonheid welke zich op amoureuze wijze met de gelukkige drager laat vereeuwigen!!(tu)

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Een mooi horloge daar zul je veel plezier aan beleven en dat is je gegund ook van harte met deze nieuwe aanwinst

gr Pieter

mooi(tu)

Proficiat! Een tijdloos klokje, met toch enigzins een eigen look door de wijzers. Jammer dat de bezel geen pearl heeft. En leuk dat het uurwerk zichtbaar is!

Hierbij zoals beloofd de eigengemaakte foto’s. Het horloge bevalt nog steeds uitstekend.

Who needs a Rolex ??? :wink:

Excuus voor het stof.

Mooie klok! groetjes van zijn broertje!

groetjes,
Joep

Mooie klok!!(tu)

veel draagplezier gewenst!!

Gr Dennis

Prachtklok! Mooi gevormde kast, mooi detail van gepolijst randje, en leuke wijzers met een combi van zwart en gepolijst metaal. (tu)