Nieuw binnen: Seiko Spork

Hallo allemaal,

zoals ik in een andere post heb aangegeven was ik op zoek naar een Seiko SPR043K1, de uitvoering op de stalen band oftewel de Seiko Spork. Ik heb deze vaker voorbij zien komen op allerlei fora en de berichten waren eigenlijk stuk voor stuk positief.

Groot was dan ook mijn verbazing toen Stefaan (BATMAN) mij een goede deal aanbood voor een nieuwe ongedragen exemplaar. De knoop gelijk doorgehakt en betaalt en toen was het wachten geblazen. Gelukkig niet zo heel lang, want 2 dagen na betaling werd de Seiko vanuit Belgie afgeleverd. Onderstaande foto’s zijn speciaal door Stefaan gemaakt, communicatie was top!

Eerst even de statistieken:

• diameter 43,5mm
  • hoogte 12,5mm
  • lugbreedte 20mm
  • lug2lug 50mm
  • hardlex glas, 33,5mm
  • 4R15 kaliber (non-hacking), de SPR043 is het eerste duikhorloge waarin Seiko dit uurwerk plaatst
  • 200 m waterdicht

De gelijkenis met Sinn doet zich meteen voor, de wijzerplaat is zo ontzettend rustig en goed af te lezen.

Het is best een fors horloge maar draagt wel heel comfortabel, de compacte kast en de geringe hoogte zorgen ervoor dat het horloge niet gaat “hangen” aan je pols.

Ik heb al een flink aantal Seiko’s gehad, maar dit is toch wel by far mijn favoriete model. Holy grails kunnen ook goed bereikbaar zijn, wat budget betreft…:)o

Onderstaand een vergelijk met de Sumo en de SKX007, door de relatief grote wijzerplaat lijkt het een gigantisch verschil, maar dat valt reuze mee.

Ik ben weer een blij man, deze zou wel eens mogen blijven…hoop ik :} Er staat nog een Di-Modell Chronissimo in bestelling, volgens mij de ideale leren band voor dit horloge.

Ik heb ook nog een op maat gemaakte Maratec Elite binnengekregen, die zal ik na de wittebroodsweken eens monteren.

Hier nog wat foto’s, met dank aan Stefaan (BATMAN)

Fijn weekend allemaal!

Eric

mooie aanwinst ! de Sumo blijft ook een mooie klok !

Ik vind em heel gaaf.(tu)

Master-Fan Schreef:

mooie aanwinst ! de Sumo blijft ook een mooie klok
!

Inderdaad, de Sumo is en blijft een mooie klok, hij is alleen wel een flink stuk duurder dan de Spork.

Eric

Mooie klok. Ik heb hem zelf ook en is een van mijn favorieten.

Op diverse buitenlandse fora heb ik gelezen dat Seiko is gestopt met de produktie van dit horloge. Het zou dus wel eens een collectors-item kunnen worden. Prijzen zijn bij buitenlandse verkopers de laatste tijd al flink gestegen.

Misschien weet onze Rob wat meer over deze geruchten.

Gefeliciteerd met de aanwinst. Met de mijne verliep de situatie precies hetzelfde als bij jou. Ook bij BATMAN en ook na twee dagen binnen gekregen (vervolgens na twee uurtjes verkocht aan Mako op 't forum, want ik vond hem niets). :stuck_out_tongue:

De wijzerplaat rustig? ik vond hem erg onrustig door de vele streepjes. Blijkbaar ben ik de enige die er negatief over is. :slight_smile:

Hier nog een vergelijking van mij:

Bosnialove Schreef:

Gefeliciteerd met de aanwinst. Met de mijne
verliep de situatie precies hetzelfde als bij
jouw. Ook bij BATMAN en ook na twee dagen binnen
gekregen (vervolgens na twee uurtjes verkocht aan
iemand anders op 't forum, want ik vind hem
niets).

De wijzerplaat rustig? ik vond hem erg onrustig
door de vele streepjes. Blijkbaar ben ik de enige
die er negatief over is. :slight_smile:

http://i52.tinypic.com/2uzyxae.jpg

In vergelijking met de BFK vind ik de Spork echt vele malen rustiger.

Ik vind hem mooi Eric, gefeliciteerd! (tu)
Maak je wel wat foto’s als de Di-Modell binnen is?

Gefeliciteerd, mooi model Seiko.

Erg mooie Seiko, veel plezier ermee!

gr.Joep

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze kordaate verworvenheid.
Een horloge ‘pur sang’, welke nog lang zijn charme zal bewaren.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

JTrapman Schreef:

Bosnialove Schreef:

Gefeliciteerd met de aanwinst. Met de mijne
verliep de situatie precies hetzelfde als bij
jouw. Ook bij BATMAN en ook na twee dagen
binnen
gekregen (vervolgens na twee uurtjes verkocht
aan
iemand anders op 't forum, want ik vind hem
niets).

De wijzerplaat rustig? ik vond hem erg onrustig
door de vele streepjes. Blijkbaar ben ik de
enige
die er negatief over is. :slight_smile:

http://i52.tinypic.com/2uzyxae.jpg

In vergelijking met de BFK vind ik de Spork echt
vele malen rustiger.

Ik vind hem mooi Eric, gefeliciteerd! (tu)
Maak je wel wat foto’s als de Di-Modell binnen is?

Doe ik zeker Jeroen, ik ben heel benieuwd, hoor goede verhalen over deze band.

Nu nog even wachten op de Halios Laguna en de winter mag beginnen!

Eric

Hallo Eric,

Gefeliciteerd met je aanwinst. Veel plezier ervan.

Tabee

Mooie klok maar ik snap niet waarom het datumvenstertje niet precies tussen de 4 en 5 zit.

Houthakker Schreef:

Mooie klok maar ik snap niet waarom het
datumvenstertje niet precies tussen de 4 en 5 zit.

Dat is een goede vraag, ik heb er echter geen antwoord op. Het stoort mij niet, dus wat mij betreft geen probleem.

Ik heb zojuist even de Maratec Elite geplaatst, dit is van origine een 24mm lug die is bijgesneden naar een 20mm.

Ik vind hem er goed op staan, de stiksels zijn cremekleurig wat goed past bij de wijzers e.d. Ik denk dat een standaard 20mm erg ielig oogt, dus daarom even deze opzet, de Chronissimo komt eraan.

Groet,
Eric

Staat hem goed! Ik denk dat je inderdaad niet de 20mm had moeten nemen, dit staat veel beter :wink:

Als ik alle verhalen mag/moet geloven dan is Seiko inderdaad gestopt met de productie. Je ziet ook dat ze steeds minder worden aangeboden. Daarnaast stijgen de prijzen naar een niveau dat ie echt te duur wordt voor het gebodene. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een geweldig horloge en heb een goede prijs betaald. Maar op Amazon.com worden ze nu nieuw aangeboden voor $ 495,- en dat vind ik toch echt teveel.

Eric

Mako Schreef:

Mooie klok. Ik heb hem zelf ook en is een van mijn
favorieten.

Op diverse buitenlandse fora heb ik gelezen dat
Seiko is gestopt met de produktie van dit horloge.
Het zou dus wel eens een collectors-item kunnen
worden. Prijzen zijn bij buitenlandse verkopers de
laatste tijd al flink gestegen.

Misschien weet onze Rob wat meer over deze
geruchten.

Hoi Eric,

ik dacht dat ik al geantwoord had … soms bekijk ik het eerst en volgens mij vergeet ik dan wel eens om te bevestigen :wink:

dus bij deze nog een keer … van harte ziet er erg goed uit en mooie combi met de band (tu)
en natuurlijk veel plezier ermee

Je gaat hier veel plezier aan beleven Eric. Het is ook mijn favoriete Seiko!
Ik heb deze week de stalen band, imho de meest comfortabele Seiko band vervangen door een rubberen zoals op jouw foto’s. Dit leverde gelijk een opmerking van een collega op: “Mooie klok”.

Maar die foto’s met die Chronissimoband zien er wel erg gaaf uit. Kan je mij laten weten wat die kost en waar die te koop is? Ben even te lui om te googlen vanaf mijn mobieltje.
Ben benieuwd naar jouw eigen pics als die band binnen is.

Veel draagplezier maar dat gaat wel goedkomen denk ik zo. :wink:

Hi Maarten,

Ik vind de stalen band ook echt geweldig, maar ben wel een echte strap-guy…

De Chronissimo is een zeer populaire band, groot voordeel si dat ie ook gewoon waterproof is.

In Nederland heb ik ze niet kunnen vinden, wel in het buitenland.

Ik werd attent gemaakt op watchbandcenter.com (Duitsland) daar kost de band € 55,45 excl verzendkosten en alleen verkrijgbaar in de maat Regular.

http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p1761h239s241-Watch-band-20mm-blac.html

Ik heb de mijne besteld via Fredastraps.com

Sorry Maarten, was nog niet klaar…

Bij Fredastraps is de band ook verkrijgbaar in de maat Short, de Regular schijnt echt voor hele dikke polsen te zijn. Ze hebben de Chronissimo nu in de aanbieding voor $ 67,50 incl shipping wereldwijd. Omgerekend naar euro’s is dat € 44,89.

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5843071&rid=0

Succes ermee!

Eric