Heel mooi Eric! Ik twijfel voor mezelf erg over
het formaat. Kun je zeggen hoe groot hij draagt
vergeleken met een 6309 of een 007?
Hoi Hidde,
Hij draagt qua formaat zo goed als gelijk, het verschil zit vnl. in het gewicht. De Sumo is gewoon een stuk zwaarder, past uitstekend bij het formaat, zeer comfortabel.
Tja, ik heb 'm weggedaan om iets anders te financieren… Niet alle besluiten zijn even wijs…
Nog over de velco: op de foto zie je een 3 soorten materiaal. Van links naar rechts: velcro-stof, stukje (kunst)keer en een soort zwart elestiek. Dit bandje heeft iets wat geen enkel ander bandje heeft: een dubbele laag! Velcro met elastiek er bovenop. Allereerst is het materiaal veel vriendelijker voor je horlogekast, ten tweede het vernuftige aspect - je plaatst de springbars onder het elestiek en boven de velcro. Als je een zwaar horloge als de Sumo wilt fixeren op je pols hoef je in dit geval de band niet aan te snoeren! het elastiek trekt 'm omlaag op de band die je vervolgens comfortabel kunt dragen. Eenvoudig maar o zo vernuftig!
Maar hoe is hij nu als je hem vergelijkt met bv.
Een bfk.
Die komt volgens mij erg dicht in de buurt.
Hi Joel,
De vergelijking met de BFK is ten opzichte van de Monster een meer voor de hand liggende, echter de verschillen zijn nog steeds groot in mijn ogen.
Naast het verschil in uurwerk (kinetic vs automaat) voel je aan alles dat de Sumo een beter (niet mooier) ontwerp is: alle verschillende lijnen, brushed en polished, de manier waarop de kroon in- en uitdraait, het gevoel als je de bezel draait (sowieso de beste die ik ooit heb gehad), kortom (bijna) alles wijst op het betere ontwerp. De BFK heeft daarentegen de bezel (qua ontwerp en opdruk) die de Sumo zou moeten hebben, de kroonbescherming die de Sumo mist, de geschroefde bandbevestiging.
Om het verschil echt goed te kunnen zien en voelen zou je ze eens real live moeten zien…