Nieuw binnen: Vreemde Eend

Vandaag binnen gekomen mijn nieuwe horloge.
En het is…een digitaal Quartz horloge. Dat had ik een tijd geleden niet gedacht, dat ik nog eens zoiets zou kopen.
Ik ben van de mechanische horloges immers.
Los van dat de mechanische techniek mij gewoon aanspreekt, heb ik het nadeel van quartz horloges altijd gevonden dat de batterij ‘zomaar ineens’ leeg kan zijn of gaan. En je zal dan maar op vakantie zijn met je tentje in de bossen van Zweden bijvoorbeeld Dan zit je toch maar mooi ineens zonder horloge. De vraag is hoe erg dat is in de bossen van Zweden, maar toch. Als horloge liefhebber is zoiets een schrikbeeld voor mij.
Geen quartz dus. Maar nu dus toch: een Casio G-shock GW9200. Op zonne-energie, dus geen angst meer voor een lege batterij. En radio gestuurd, dus altijd op tijd.
En -en om die reden heb ik hem denk ik vooral gekocht- met hoogtemeter. Leuk voor straks als ik weer eens de bergen in ga. Lijkt me. En de ingebouwde barometer vind ik ook leuk.
Naast al deze leuke snufjes die er op zitten draagt hij ook nog eens bijzonder lekker.
Of ik hem mooi vind is een andere vraag; ik moet aan het uiterlijk nog wel wat wennen. Maar mijn ervaring is dat ik dingen die die functioneel zijn vormgegeven, ook qua uiterlijk wel ga waarderen. Op internet zag ik al dat je dit klokje kunt invriezen, daarna in kokend water gooien en er met je auto overheen kunt rijden waarbij hij gewoon moet blijven functioneren. Een veilig idee, al voel ik niet de behoefte dit soort dingen met mijn geliefde klokjes uit te halen. Maar je weet maar nooit waar zo’n ding per ongeluk nog eens in valt…:)-D

Met andere woorden: mijn eerste indruk is erg positief en ik blijf nog even benieuwd! :slight_smile:

Een geleend plaatje van het apparaat:

Met een G-Shock kun je naar mijn idee niet zo snel de fout in gaan. Dit is inderdaad een kanjer. Ik heb zelf een DW6900 (ja, op batterijen!) en ik vind het een ideale klok, al zitten er alleen maar de basisfuncties op. Hij draagt trouwens ook erg lekker.

Ik wens je veel plezier met je nieuwe, digitale aanwinst! (tu) En over een tijdje lees ik hier graag over je eerste ervaringen.

Ja, functioneel is hij wel. Hoeveel zenders kun je erop krijgen?

Hij kan op 6 verschillende frequenties een tijdssignaal binnenkrijgen, begrijp ik.

Muziek komt er niet uit (of ik heb de functie nog niet ontdekt…:))

Leuk horloge, echt voor het ruige werk(tu)

Met de hartelijke groeten van een minder ruig broertje:D

Stoer stuk horloge, proficiat.

Ja super, perfect om erbij te hebben.
ik heb zelf een Pathfider 1500.

Heerlijke horloges om te dragen.

Heel veel plezier ermee.

nog een stevige jongen

groetjes

Lenno

(tu) zeker weten.

Mijn beste,

Van harte, met deze kloeke aanwinst.
Een horloge welke jou onder de meest barre omstandigheden, de tijd in optima forma doet aflezen.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze robuuste Casio.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

zijn prima en onverwoestbare horloges.
ik heb er zelf 2.
ik wens je er dan ook heel veel plezier mee.

De hoogtemeter spreekt me wel aan, leuk voor op de mountainbike in Zwitserland…

Veel plezier er mee

Salut!

RoB

Gefeliciteerd met je sportieve horloge en veel draagplezier

Radjoe

Gefeliciteerd met deze aanwinst,

Eigenlijk was ik zelf ook al een tijdje naar een dergelijk horloge aan het kijken. Iets waarbij ik even niet bang hoef te zijn voor krasjes, schokken enz. En met van die gadgets erop.

Geinspireerd door dit horloge ben ik op internet gaan zoeken en daar kwam ik de G-9200 en GW-9200 tegen (de W is het verschil). Met een behoorlijk prijsverschil. Met het vergelijken van de specs kwam ik tot de conlusie dat de GW-9200 een atomic-time functie heeft en de G-9200 niet. Klopt dit??
Atomic-time wil ik natuurlijk wel hebben op een dergelijk horloge.

Michel

Bedankt voor de leuke positieve reacties allemaal :slight_smile:

Ik heb al wat minder het idee dat ik met de aanschaf van dit horloge ‘iets heel geks’ heb gedaan :wink:

Het blijft nog wat wennen, maar vooralsnog bevalt dit horloge ook prima.
Het draagcomfort is erg hoog, je kunt er allerlei leuke dingen op aflezen en hoeft inderdaad niet bang te zijn dat er gauw ‘iets mee gebeurt’.

Voor d’r bij in ieder geval een aanrader (tu)

(En afhankelijk van de interesse en smaak waarschijnlijk ook een prima ‘eerste keus’.)

Over vreemde eenden gesproken:


Qua design stelt hij niet veel voor maar toch een puik stukje techniek:
Garmin Forerunner 405. GPS aan boord + software zodat je je gelopen route via Google Maps kan terug zien + complete analyse van tijd, hartslag etc.

Hoort misschien eigenlijk op een runnersforum maar is toch een horloge.

Maar een “G” is ook leuke hoor:


Groetjes,
Ties.

Een nog vreemdere eend:D

http://img695.imageshack.us/i/3388047f9d47b6b2197e0c4.jpg/][img]http://img695.imageshack.us/img695/7039/3388047f9d47b6b2197e0c4.jpg[/img

Veel plezier met die stoere Casio!!

Proficiat! Zat zelf ook een tijdje over dit klokje te denken. Vooral handig dat ie in China ook juiste tijd kan ontvangen. Kom ik geregeld.

Toch denk ik dat ik voor een pathfinder ga, al heeft ie geen G-shock.

Over je “tijd-fobie”, de accu voor de zonnecellen kunnen wel opraken. Dus als je em lange tijd hebt, dan moet je er even rekening mee houden. Bij mij zijn er al 2 versleten. Ik had ze onder m’n mouwen om of in de kast. Vonden de accus blijkbaar niet zo fijn. De nieuwste 2 laat ik nu meestal voor mijn vensterbank staan. Die lopen nu na bijna 4 jaar nog steeds top.
(In de zomer wel oppassen dat ze niet vol in de zon staan, worden ze erg warm van).