Nieuw binnen: Vulcain

Beste forumleden,
Zoals eerder deze week al aangekondigd: mijn Vulcain is binnen uit België. Ik heb hem gekocht op basis van zeer vage foto’s, maar ik kon ongeveer wel zien dat het wel een Vulcain betrof, alleen welk model etc. was er niet uit op te maken.

Gisterenmiddag plofte hij op de mat (gewoon, met een paar postzegels erop :slight_smile: ) en ik kan wel zeggen dat hij er fantastisch uit ziet: ongedragen, origineel bandje, doosje, helemaal perfect. Enige minpunt is dat iemand heeft geprobeerd het deksel open te maken met nogal wat geweld(!). Daar zitten een paar forse krassen op.
Oh ja, hij loopt ook als een zonnetje voor zover ik dat heb kunnen zien in die korte tijd.

Is er iemand die me iets over dit horloge kun vertellen behalve dat het een Vulcain Directime automaat is? Uurwerk? Historie? Ik ben niet van plan deze te houden dus wellicht zal ik hem binnenkort ergens verkopen of ruilen, maar ik kan er zó weinig over vinden dat ik echt geen enkele inschatting kan maken.
Maar goed, genoeg gel#ld :slight_smile: tijd voor plaatjes:




13 likes

Leuke aanwinst :+1:
Is het een einzeiger??

Thanks!
Nee, dat is de secondewijzer. Het is een jump hour.

Ohhh…cool :+1:
Ik had even niet door hoe de tijd af te lezen :slight_smile:

1 like

Leuke opvallende klok. :thumbsup:
Volgens mij best wel een duur merk.

1 like

erg gaaf machientje! Vulcain is een duurder dan normaal merk … :slight_smile:

1 like

Deze al gezien: klikkerdeklik

3 likes

Mijn beste,

Een apart horloge hoor!!
Heb ik nog niet eerder gezien.

Ik wens je er veel draagtijd mee.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Dankjewel, die had ik inderdaad al gezien. Maar daar kon ik verder ook weinig extra info uit halen. Ik heb een paar exemplaren kunnen ontdekken, allemaal met een andere dial dan de mijne en alle zonder aanvullende info. En deze Bucherer is als ik het goed zie geen automaat, dus ook op dat vlak weer net ff anders.

Als je wat verder kijkt op betreffende site dan kom je ook de automaat tegen :wink:

klik

1 like

mooi !

1 like

mooi, en opvallend ding.

1 like

Hij is echt heel gaaf! Jammer dat er één of andere kluns geprobeerd heeft het open te maken. Wat een mazzel dat je zoiets vindt.

1 like

Ooh ja, ik zie het. Top!
Cal. AS1901 dus waarschijnlijk.

Mooie aanwinst. Ik mag die funky jump hours wel. Ik dacht alleen even dat iemand er ook een mario-bloemetje in/op gezet had :wink:.

1 like

Mooi zeg! Veel plezier er mee! Mocht je 'm weg doen… :wink: Wil wel eens zo’n Jump Hour proberen.

1 like

Thanks.
Ik wil hem best wegdoen c.q. ruilen, maar ik zit een beetje met het probleem dat ik nergens een vergelijkbaar exemplaar kan vinden en dus geen enkele referentie heb t.a.v. de waarde van dit horloge.
Maar suggesties zijn van harte welkom hoor. :blush:

Volgens mij dezelfde onder andere naam. Prijs staat onderaan, met doos etc.

http://www.crazywatches.pl/bucherer-jump-hour-1970--s

Nog nooit zoiets gezien, bijzonder hoor. Wat is een “jump hour” precies?

1 like

Aparte Vulcain, je ziet van Vulcain meestal de wekker modellen Cricket maar deze kende ik nog niet. Niet mijn smaak maar wel erg leuk om te zien.

1 like