Nieuw: blauwe OM Explorer

Gisteren geleverd. De brushed/blue Obris Morgan Explorer!

Vanaf het moment dat ik hem tegenkwam, toen nog in ontwikkeling, wist ik eigenlijk al dat ik hem zou gaan bestellen. Zo gezegd zo gedaan en ik ben er erg tevreden mee.

Het gehele plaatje is echt zeer goed uitgevoerd, degelijk en compleet.

Vergeet ook niet de prijs. €216 voor deze dikke degelijke toolwatch en dit hele pakket is ook nog eens in vijf dagen thuisbezorgd.
Als je ga zoeken vindt je altijd wel wat, enige minpunt wat dat betreft is dat de minutenwijzer 1 of 2 mm korter had gemogen en zodoende net binnen de indexen zou wijzen.

De foto’s:
Geleverd in een soort Pelicase

Het verschil in blauw van de wijzerplaat en de bezel lijkt op de foto’s erger dan dat ik het in het echt ervaar.

Compleet pakket met extra rubberen strap, schroevendraaier, garantiekaartje, instructiekaartje en een extra (in dit geval geschroefde)push pin.

Erg fijne bezel. Draait lekker soepel en heeft goede grip. Ook met handschoenen aan moet dit bijv. in de winter goed te gebruiken zijn.

Wat ik ook erg mooi vindt is het ontbreken van de kroonbeschermers. Gewoon een brede geschroefde kroon en klaar. Ook leuk met het logo van OM erop. Keurig oog voor detail.

De band is echt zeer comfortabel. Het doet me heel erg denken aan de band van de Speedbird III maar deze is wél comfortabel. Er zit hier net een beetje ruimte tussen de schakels zodat de band continu goed om je pols valt.

Complete toolwatch uitstraling, geen een gepolijst stukje op te vinden :smiley:

Ruim in de schakels :smiley: m’n andere Explorer paste er gewoon in haha!

De pin in de endlink waarmee de band aan de kast vastzit is, net als de links in de band zelf, geschroefd. ook dit voelt weer supersterk aan.

Zeer degelijke sluiting, gewoon dik staal zoals je op een modern horloge mag verwachten. Echter zonder duikersextensie.

Het Miyota 9015 uurwerk met handwinding en hacking loopt keurig. Als het helemaal stil is en je draai het horloge dan hoor je de rotor draaien.

Jep, zeer tevreden mee :slight_smile:

wauw , in blauw ook erg mooi, veel plezier ermee !

Mijn beste,

Ziet er fantastisch uit!!
En inderdaad, zo’n blauwe band staat hem goed!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral bij het dragen van dit gedreven horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi, man! Het is dat ik net een blauwe Prometheus Jellyfish heb gekocht…

Eric

Mooie klok hoor! Vind het blauw en de stalen band erg mooi. Veel plezier ervan!

Veel draagplezier. Mooi die strak gevormde bezel. Vormgeving doet mij een beetje denken aan zo’n kompas van Silva http://www.silvastore.nl/silva-kompas-2nl-360-explorer/, waarvan ik er nog wat heb liggen.

Wouw! Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst:~

Hoe is de lume? En wat is het gewicht van deze beuker?:smiley:

Mooi!(tu)

Mauzer Schreef:

Wouw! Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst:~

Hoe is de lume? En wat is het gewicht van deze
beuker?:smiley:

Met acht schakels eruit is het gewicht 170gram.
De lume is niet heel best. De wijzers en parel lichten goed op, de indexen matig.

Mooi hoor!

Zeker het ontbreken van de kroonbeschermers inderdaad!

Prachtig horloge. En helemaal voor die prijs!

Kast, band, bezel en kroon helemaal top. Enorm veel waar voor je geld. Ik zou hem zeker gekocht hebben als de wijzerplaat beter was geweest. Ik vind die echt erg jammer, gezien de rest van deze beukert. Deze steekt er 10 x goedkoper bij af.

Ook die geschroefde links zijn helemaal geweldig. Kunnen veel dure merken wat van leren (wat mij betreft dan).

Geniet van dit nieuwe exemplaar!

Mooi in blauw idd!(tu) Gefeliciteerd!
Dikke kast, met dikke bezel, dikke band, met dikke sluiting. Erg stoer en maakt je ‘andere Explorer’ gewoon een beetje ielig.:wink:
Geniet ervan!

Nou, ik vind het best veel horloge voor het geld hoor! :~

Zeker een mooie klok, heb juist vandaag de blasted uitvoering in blauw besteld. Alleen de helium-valve is zeker voor mij, maar ik denk voor de meesten van ons, overdreven/onnodig.

Proficiat!

lance_explorer Schreef:

Echter
zonder duikersextensie.

1 van de punten wat ik jammer vind op veel duikers met metalen banden. imho vind ik het erbij horen.

Prachtige knaller en ook qua kleur. Ik mis toch wel die datum erop, maar verder vind ik 'm super. OM heeft er een fan bij :~

Gefeliciteerd en veel draaggenot (tu)

TagEd Schreef:

. Erg stoer en maakt je 'andere Explorer’
gewoon een beetje ielig.:wink:

nou inderdaad :smiley: die voelt nu aan als een 36mm klokje haha!

Ik hou wel van dikke duikers :wink: mooie klok!

hcptdg Schreef:

Ik hou wel van dikke duikers :wink: mooie klok!

Hahaha, zo iets? (:smiley: