Vind het een leuke dikkerd,beetje duur anders had ik er wel 1 willen hebben
Elke Oris is te duur.
Zelf 2e hands zijn ze te duur.
Maaruh,je lijkt ook op een knakworst
Niet alles geloven wat je leest.
Sowieso is precisie iets tijdelijks. Door slijtage, schokken, magnetisme enz. moet je zo nu en dan voor topprestaties in elk geval reguleren. Daarnaast moet je ook op enige termijn bij gebruik onderhoud plegen.
Wil je echt betere precisie dan een mechanische chronometer? Uitgaande van nieuw:
- Seiko GS quartz
- Bulova 262 hz uurwerk
- Iedere andere quartz met thermocompensatie.
- Seiko Spring Drive
Citizen heeft ook zeker mooie duikers maar je kunt de Promaster niet vergelijken met een 6K horloge, tevens is de depthrating 4000m tov jou 200m…ik snap heel goed dat jij vrolijk wordt van jou Citizen, maar wat ik heb gelezen en gezien is dat de Oris zeker draagbaar is omdat het horloge goed is uitgebalanceerd op de pols.
Dat doe ik ook zeker niet!
Maar een feit is wel dat de Omega Ploprof heeft een gangreserve van ongeveer 55uur tov de Oris Pro 4000m 120 uur gangreserve dat is meer dan het dubbele. De allernieuwste Omega Planet Ocean Ultra Deep komt daar nog niet in de buurt en kost bijna 10K meer…Vindt de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed van Oris.
Dan zou ik voor de Seiko GS gaan, ook een hele gave duiker.
Dat is toch prima. Niemand dwingt jou om de Oris Pro 4000m aan te schaffen…
50 cm is al behoorlijk diep voor de meeste(duik)horloges.
Tja goedkoper gaat het niet worden, eerder duurder vermoed ik🤷♂️
Ik kan niet in jou portemonnee kijken maar als €500 je max is dan dikke prima
Een langere gangreserve is alleen maar meer veer, meer spanning, meer potentiële slijtage.
Daarbij duurt t tijden voor zo n ding volledig opgewonden is.
Meer dan 2 dagen is zat. 120 uur is overkill.
Als het opgewonden is dan kun je het horloge gewoon 5 dagen weg leggen zonder het opnieuw op te winden ik vindt dat persoonlijk echt een voordeel tov 55uur.
Heb het niet in mijn collectie dus kan er helaas niet over oordelen. @MannetjeMar had een Blancpain Fifty Fathoms met een 120 uur gangreserve en hij vondt het meende ik mij te herinneren zeer prettig, toch Marco?
Ik heb zelf oa een BP 100 hrs.
Overkill.
Sowieso wissel ik vaak van horloge.
Teveel horloges om 100hrs of meer aan gangreserve te gebruiken
Ik geloof je😅
Man wat een ding, apart is het wel maar niet echt mijn smaak.
Dat is inderdaad prettig Mark
Geweldig maf horloge die Oris. Captain America zou daar genoegen mee nemen!
Eindelijk een horloge waar ik mijn ankerketting in kwijt kan naast mijn reddingsvest.
Te groot, te dik, kan te diep, te duur, onnodig, kan omega/rolex( name your brand) beter, Oris sowieso lelijk, dus maar gekocht begin dit jaar. Nu ff wachten tot de zon weer schijnt om er echt van te genieten…