Nieuw: dikker kan bijna niet. Oris Aquis Pro 4000m

Hahaha, ik word om de een of andere reden nog steeds zenuwachtig als ik met mijn aquis het zwembad in duik :man_shrugging:

1 like

Wat een unit :joy:

Oeh, wat een geweldig mooie wijzerplaat. Zodra er een normale Aquis uitkomt met zo’n wijzerplaat en met die band, dan ga ik mijn bankrekening weer eens plunderen. :star_struck:

En wat staat er op nummer 1 in de
top 5 extreme duikers?

Verrassend?

1 like

4000 meter, dat is voor beginners🤡

Ik heb trouwens een duiker gehad met chrono die, qua dikte, in de buurt zat:

Er was zelfs, door @Sandy, een stripverhaaltje over gemaakt (hier slechts een klein stukje van de strip)

IMG_4592

Zo, BOT dan maar weer. Die dikte, in samenwerking met het gewicht, zorgt dat het horloge erg “topzwaar” op je pols ligt ondanks dat de case van titanium. Zeg maar het zwaartepunt ligt te ver weg bij je pols vandaan.

Na verloop van tijd gaat dat toch irriteren. Het is gewoon niet comfortabel.

Dat was ook de reden dat de Zelos uiteindelijk bij mij de deur uit is gegaan.

1 like

Wat een beest :muscle:

1 like

Bedankt. Da’s een héél duidelijk filmpje :laughing:

1 like

332.35 meter. Dit is tot nu toe de record diepte voor scuba divers, door Ahmed Gabr. (2023) En dan hoef ik natuurlijk niet uit te leggen dat deze Pro 4000 meter een onzinnig horloge is. Afgezien nog van het feit dat de meeste ongetrainde mensen op 30 meter al last krijgen van div. zeer vervelende verschijnselen.

2 likes

Prachtige wijzerplaat en uitstraling maar de dikte?
Onhandig met dragen lijkt me en je zult er gauw beschadigingen op gaan zien… je loopt er zo een deurkozijn mee uit de sponning…

Leuk dat iedereen de Oris te dik vindt om mee rond te lopen … maar daar is die helemaal niet voor bedoeld !!

Dit noem ik nu een functioneel horloge … het is een DUIK horloge … geen PARADEER horloge … :rofl:

Onder water maakt de dikte niks uit … tenzij je pols zo erg naar beneden getrokken wordt dat je door het horloge de oppervlakte niet kunt bereiken :roll_eyes:

4 likes

Lijkt me mooi voor René vd Gijp

Mooie wijzerplaat maar daar houd het wel mee op.
Zal wat techniek betreft hoogstaand zijn maar er is geen mens die 4000 meter diep gaat.
Mischien met de diepzee duikboot maar dan kan je af met een normaal horloge.
Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook.

Een oris aquis staat hoog op de verlanglijst maar dit is een beetje teveel van het goede om dagelijks te dragen.

Ik vind hem :nauseated_face::nauseated_face:

Vind het een leuke dikkerd,beetje duur anders had ik er wel 1 willen hebben

Elke Oris is te duur.

Zelf 2e hands zijn ze te duur.

1 like

Is een relatief begrip
Ik heb er een in Munkel groen :grin:

2 likes

Al binnen @SuperC ?

2 likes

Maaruh,je lijkt ook op een knakworst :thinking:

Niet alles geloven wat je leest.

Sowieso is precisie iets tijdelijks. Door slijtage, schokken, magnetisme enz. moet je zo nu en dan voor topprestaties in elk geval reguleren. Daarnaast moet je ook op enige termijn bij gebruik onderhoud plegen.

Wil je echt betere precisie dan een mechanische chronometer? Uitgaande van nieuw:

1. Seiko GS quartz
  2. Bulova 262 hz uurwerk
  3. Iedere andere quartz met thermocompensatie.
  4. Seiko Spring Drive