Nieuw duikhorloge: Christopher Ward Kingfisher

Christopher Ward heeft me vandaag op de hoogte gebracht van de laatste ontwikkelingen op het ontwikkel-front van de eerste CW-diver, inclusief de ontwerpen. Voor degenen die het interesseert:

CW Kingfisher
http://www.christopherwardforum.com/viewtopic.php?t=235

Okee, hij komt uit Engeland, maar wil je die beste meneer vertellen dat die duikring in tegenovergestelde richting absoluut geen duikfunctie is, op deze manier komt ie dus niet door de keuring :wink:

Verder ziet het horloge er fraai en degelijk uit, ben benieuwd of het een automaat of quarts wordt.

Ruud

@ Ruud; “Okee, hij komt uit Engeland, maar wil je die beste meneer vertellen dat die duikring in tegenovergestelde richting absoluut geen duikfunctie is, op deze manier komt ie dus niet door de keuring.”

Hoezo niet Ruud? Stel je gaat naar een wrak op 80 ft. en mbv. de NDL-tabel heb je uitgevonden dat je 30 min. onder mag blijven. Aan het begin van je duik draai je de bezel zodanig dat de 30 tegenover de minutenwijzer staat. De countdown geeft continu de resterende duiktijd aan en de eindtijd wordt aangegeven door de minutenwijzer die op de 60 staat (of eigenlijk 0=nul).

klopt als een bus aguja.

Ik vind dit de meest geslaagde die er op de site staat.

Als hij de bovenste dan nog combineert met het vogeltje en de tekst van deze, dan heeft volgens mij een heel leuk horloge gemaakt.

Klopt in theorie wel, maar je horloge gebruik je tijdens duiken om de verstreken duiktijd mee te meten, niet de resterende. Wat op de foto niet te zien is is of de ring de juiste kant op draait, draait ie in dit geval ook tegenovergesteld dan levert dit gevaarlijke situaties op als de ring per ongeluk draait.

Eerst kwarts, later ETA i.v.m. leveringsproblemen met ETA movements. Staat op de site (onderaan).