Nieuw: Eberhard & Co Scafograf 300 - uitgebreide review en foto's

Net terug uit Basel en direct aan het schrijven geslagen :smile:
Bij deze een link naar mijn artikel over dit duikhorloge.
Toch wel de grootste verrassing van Eberhard & Co tijdens BaselWorld 2016:

http://www.fratellowatches.com/eberhardco-scafograf-300-ref-41034/

Met veel foto’s en prijzen. We blijven “Hollanders” hé :wink:

Veel leesplezier!

Groeten,
Teun

6 likes

Ha Teun, dank voor het delen. Ik vind het een mooi horloge!

Ha Victor,

Ik ook, in het bijzonder de eigen details en de sprekende kleuren. Ik was bang dat het horloge veel te groot zou zijn. 43mm is fors, maar niet ongewoon voor een duiker. Echter, zoals je ziet past deze prima om kleine polsjes :wink:

Fijne dag verder!

Groeten,
Teun

Hoi Teun,

Ik ga dit horloge zeker een keer “live” bekijken. 43 MM is voor mij een fijne maat en je hebt gelijk, duikers mogen wat groter zijn. Leuk detail vind ik hoe het heliumventiel is geplaatst. Deze verdikking geeft balans met de kroon zijde. Goed gedaan! Daarnaast vind ik de bezel orgineel ontworpen. Jammer dat de bovenste driehoek op de 12 geen lume pip bevat.

Ik ben benieuwd hoe de stalen band eruit ziet!

Groet en een mooie tijd!,
Victor

Helaas heb ik de versie met de stalen band niet in mijn handen gehad tijdens BaselWorld :frowning: De rubber strap zat echt erg goed en comfortabel. Moet je zeker een keer gaan passen :wink:

Groeten!

1 like

Het is een fraai horloge maar om het nou een grote verrassing te noemen lijkt me ook wat overdreven…

1 like

Leuk model maar die prijs vind ik echt idioot. Simpele Eta voor dat geld.

1 like

Heb het ook over novelties van Eberhard, niet t.o.v. van andere BaselWorld novelties :wink: Heb over het algemeen niet zoveel met Eberhard, maar dit was een aangename verassing.

2 likes

Ben het deels met je eens, het horloge is aan de prijs. Echter, er zijn merken met standaard ETA-uurwerken die veel meer durven te vragen. Ga geen namen noemen, iedereen kent er wel een paar :wink:

Thanks voor je reactie.

Groeten,
Teun

Herstel, de eerste 15 minuten van de ceramische bezel bevat lume…

Mooi horloge van een mooi merk dat je helaas weinig tegenkomt.
Ik vind het schuine logo niet storend.

1 like

Leuk, maar niet(s) meer dan dat.

Alleen als hem wil verkopen raak je ze aan de straatstenen niet kwijt merk ligt niet zo goed in de markt

Veltman

Wat is daar eigenlijk de reden van?

Ik weet alleen dat sommigen over het schuine logo vallen. Dat zou dan lijken alsof het er scheef op zit.
En mogelijk de bekendheid.
Maar ze hebben echt mooie horloges.

Oké, van dat loge snap ik wel. Het is anders als normaal en sommige mensen houden daar minder van. Ik heb meer problemen met steeds groter wordende logo’s en lappen tekst op de wijzerplaat.

Persoonlijk vind ik de horloges van Eberhard de laatste jaren niet zo mooi, maar deze nieuwe Scafograf vind ik helemaal prima!

Eberhard heeft in het verleden toch echt wel gave klokken gemaakt die, in ieder geval qua design, prima met de nu bekendere merken mee konden;

Foto komt van het interweb :innocent:

Prijs is inderdaad leip. Zeker tweemaal te duur voor een horloge met dat uurwerk.

Wat is er mis met het uurwerk? Doet ie het niet goed?

1 like

Nee hoor. Heb 'm veel liever dan een 2892-2. Maar de verhouding is volledig zoek. Je kunt voor 500 euro ook een prima horloge met een 2824-2 vinden. 1200 mag van mij ook nog, als 't echt speciaal is. Of 26/2700 als de kast, wp, en wijzers van Rolex komen, voor mijn part… Maar 2500 voor een Eberhard? Zal geen hit worden lijkt me. Maar voor sommige mensen speelt geld geen rol, die kopen gewoon wat ze willen. Mag hoor.

Had ik maar langer moeten doorleren. :slight_smile:

Ja maar, ik roep nu eens iets heeeeeel raars, als je dit horloge nu gewoonl mooi vindt, is dit toch niet een hele rare prijs?
Roep eens een alternatief? Een betere?