Zal me even kort voorstellen; Evert-jan 29 jaar, en dol op horloges!
Heb altijd wat met horloges gehad maar nooit echt actief op zoek gegaan naar “de” horloge…
Nu wordt ik 30 en ga mezelf trakteren. ik heb al wat in mijn hoofd en kom met de volgende 3 horloges:
Dit is dus ongeveer de smaak die ik op dit moment heb! Zit met een budget van maximaal 550 Euro.
Graag hoor ik vanuit jullie kant wat de ervaringen zijn mbt bovenstaande horloge(merken) en heb je nog een horloge in gedachte die misschien wel hierboven het rijtje past hoor ik dat graag!
Ik vind de Certina het mooiste, de eerst is veel te druk, de Hamilton vind ik gewoon spuuglelijk en de Certina ja die kan er goed mee door, aar dan wel mooie lederen band er op
Persoonlijk… maar ja… dat is het em iedere keer met dit soort vragen… maargoed… persoonlijk vind ik de Certina de mooiste van het stel… de Citizen vind ik te druk… en de Hamilton heeft een asymmetrische kast.en dat is asymmetrisch in die zin, dat het me in eerste instantie niet opviel. maar nu ik het eenmaal gezien heb… stoort het me…'t is te subtiel om op te vallen… en dan lijkt het “scheef”… “What has been seen, cannot be unseen” dat stoort me enorm…
Als je het automatisch doet wel ja, ga je zelf ermee spelen dan hou de gebruiksaanwijzing er maar bij. Ik ben laatst gwoon naar de juwelier mogen gaan om alles weer recht te zetten
Maar kwaliteit is top, heb een Titanium versie en ben er erg blij mee ( al 9 jaar )
hij is wel wat aan de drukke kant, heb zelf een wat cleaner model :
Bedankt voor de reacties!
vindt het al knap dat ik er 3 had uitgekozen.
toch heb ik de vraag of jullie nog altetnatieven hebben. aangezien de horlogewereld voor mij nog redelijk onbekend is.
zijn de bovenstaande merken betrouwbaar? ofwel zitten er met name grote verschillen in?
gewoon betrouwbare merken ja, evt. ook de Tissot PRS516 ? Zowel in automaat als quartz te verkrijgen. bekende keten heeft deze zelfs voor heel scherpe prijzen ( alleen bij sommige vestigingen ) of een Steinhart ?
zijn de bovenstaande merken betrouwbaar? ofwel
zitten er met name grote verschillen in?
Alle drie zijn prima merken. Zou zelf met dat budget gaan voor de Certina DS-2 Precidrive. Deze is te krijgen in de rode/zwarte kleurstelling. Een thermo-gecompenseerde quartz (max +10/-10 seconden per JAAR) en een chrono-meting per 1/100 seconde. 27 Steens, 5 motoren. Probeer dat maar eens ergens anders te vinden!
In Nederland €650.
Als dat boven budget is, koop hem dan voor 5/1 bij:
Ik vind de citizen ook te druk. Zowel de citizen en de Hamilton hebben een zwarte PVD kast. Bij beschadigingen kan dit laagje eraf gaan. Als je hem echt dagelijks draagt zou ik dus voor een rvs kast gaan zoals de Certina wat een prima merk is. Ik had zelf deze en vind het jammer dat ik hem niet meer heb.
zijn de bovenstaande merken betrouwbaar? ofwel
zitten er met name grote verschillen in?
Alle drie zijn prima merken. Zou zelf met dat
budget gaan voor de Certina DS-2 Precidrive. Deze
is te krijgen in de rode/zwarte kleurstelling. Een
thermo-gecompenseerde quartz (max +10/-10 seconden
per JAAR) en een chrono-meting per 1/100 seconde.
27 Steens, 5 motoren. Probeer dat maar eens ergens
anders te vinden!
In Nederland €650.
Als dat boven budget is, koop hem dan voor 5/1
bij:
met hun rabat-code “INVENTUR” voor 20% korting.
Heb je hem thuis voor €520.
Beter kan je je geld niet uitgeven
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. De ds2 chrono (de non chrono vind ik niks aan) is irl enorm mooi en weer wat bijzonderder dan de eerste 3 opties.
Zou zelf met dat
budget gaan voor de Certina DS-2 Precidrive. Deze
is te krijgen in de rode/zwarte kleurstelling. Een
thermo-gecompenseerde quartz (max +10/-10 seconden
per JAAR) en een chrono-meting per 1/100 seconde.
27 Steens, 5 motoren. Probeer dat maar eens ergens
anders te vinden!
In Nederland €650.
Als dat boven budget is, koop hem dan voor 5/1
bij: