Nieuw en meteen een vraag

Hi, nieuw hier. 42-jarige liefhebber van horloges uit Brabant.
Kocht ooit in een ver ver verleden van mijn eerste serieuze maandsalaris meteen de eerste klok. Een Omega DeVille. Die was toch te dressy voor mijn jeugdige ik, dus verkocht aan mijn toenmalige baas en niet veel later kwam er een Breitling Colt. Laatste aanschaf was in 2006, toen ik mijn huidige PAM 112 (G series, met mi. mooiere painted dial ipv. sandwich) kocht via Sayin Watches.
Dit is al die jaren mijn trusty daily beater geweest, maar nu begint het weer te kriebelen… En dan moet er iets gebeuren… :slight_smile:
Ik heb 2 nieuwe kandidaten, een Ulysse Nardin Maxi Marine diver en/of de klassieke Omega Seamaster Diver, als vervanger van mijn Panerai.
Hoe doen jullie incidentele flipperaars dit? Ik krijg hoogstwaarschijnlijk ruzie met de wederhelft als ik de nieuwe aanschaf zonder de PAM in te ruilen, dus de beste optie is ruilen. Is Chrono24 een goede manier, of zijn er op dit forum geinteresseerden?

7 likes

Welkom!!!
Afwachten, geduld hebben, quitte spelen…
“Plezier in ‘t genieten” zou ik zeggen!!!

Welkom op het forum. @anon50762135EV is chef (burgers) flipperen, hij kan je vast verder helpen.

1 like

Mooi.

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!
Ik heb geen wederhelft, dus hoef ik ook nooit een horloge weg te doen. :smile:

1 like

als je je een beetje wilt onderscheiden hier, ga je voor U.N., en niet voor zo’n verschrikkelijk uitgekauwde Omega…

welkom trouwens.

4 likes

Yep, de UN is mijn bereikbare droomklok… Dus de keuze is eigenlijk in mijn hoofd al gemaakt…

De UN is zeker gaaf. Maar we zijn ook benieuwd naar je PAM. Wellicht zijn mooie plaatjes al genoeg om die UN dichterbij te krijgen.

Welkom!

Je kunt de PAM hier op HF tekoop/ruil zetten.
Moet je nog even het juiste trustlevel halen.
Succes!

Noblesse oblige, dus de foto’s. Nu met ABP leren strap. Helaas ben ik niet zo zuinig omgegaan met de originele rubber strap, die mijn favoriete was en is deze helemaal broos geworden (zwemmen in zee zonder afspoelen vrees ik). Heb pas een oranje rubber strap besteld maar deze is bij nader inzien toch iets té. Verder nog wat andere leren straps, maar deze bruine vind ik het mooiste.

7 likes

welkom!

betreft je vraag, geen idee. ik heb jouw 2 problemen niet. heb geen wederhelft en (mede daardoor?) flipper niet.

maar ik denk dat als je later flipper, een omega me makkelijker verkoopbaar lijkt dan een UN. ben echter geen kenner van UN.
en wat bedoel je trouwens met DE klassieke omega duiker?

Welkom !!

Niet flipperen is mijn inziens de beste oplossing.
Je wederhelft moet zich niet teveel met jou verdiende centjes bemoeien
vind ik.

Gaat ze wel pruttelen en rammelen… zorg dan dat ze de kans pas krijgt NA je nieuwe aanschaf… dus kopen en thuis laten zien… laat haar maar pruttelen. Zolang je beide of lig je nieuwe horloge in het zicht hebt dan hoor je er niks van omdat je geniet van je uitzicht .

Dat pruttelen duurt nooit lang.

Klopt, ik flipper niet!. [En heb een vrouw die het allemaal prima vind wat ik doe met mijn centjes]

2 likes

precies, en als de wasmachine het ineens onherstelbaar begeeft, koopt ze maar een nieuwe van haar eigen centen…

10 likes

Eh, ja.

Kan het voorstellen idd…
En ineens sta ik dan met al mijn spullen op straat :slight_smile:

2 likes

Welkom

Wel met je horloge’s hoop ik dan maar. :grin:
Maar welkom hier.

Ik zou de PAM zelf verkopen, dat scheelt aardig en dan heb je je handen vrij om voor een nieuwe aanwinst te gaan. Persoonlijk zou ik voor een Seamaster gaan, denk de Planet Ocean variant. Kan je lang plezier van hebben, en als je die nog een flippert ben je hem zo kwijt.

En welkom op HF!

Thx. Ik heb hem idd op Chrono24 gezet. Eens kijken wat er op af komt. Iemand overigens tips of het mogelijk is om een klein deukje in de case weg te werken?

1 like