Nieuw en niet geschikt voor de jeugd

Want je moet namelijk kunnen hoofdrekenen om hier op de tijd af te lezen.

Zojuist arriveerde een impulsaankoop, een gimmick. Keurig met TNT-post.
Briefpakje uit Duitsland

groot mokum uploaded this image to

met daarin een echte St Leonhard. Een tijdinstrument zelfs.

groot mokum uploaded this image to

Helemaal van plastic, op de knopjes na en het blikken dekseltje aan de achterkant.
Horloge annex stofmagneetje dus.

groot mokum uploaded this image to

Allemaal cijfertjes op te zien: de tijd kan je aflezen door op één van de knopjes te drukken.
Dat betekent dus: scherpstellen, knopje drukken, hopen dat de boel niet te veel verschuift, bij polsschot de arm niet meer bewegen, en afdrukken.
En dat allemaal binnen zes seconden.

groot mokum uploaded this image to

Uhhhhh… kwart over een in de middag dus.
Die is nog makkelijk.
Polsschot (drie minuten later):

groot mokum uploaded this image to

en van iets verderaf:

groot mokum uploaded this image to

Bij vijf voor twee wordt 'ie echt leuk en helemaal bij vijf voor elf.
Dan zal menigeen er toch wellicht even wat tijd voor moeten nemen, ach je hebt steeds 6 seconden om het sommetje uit te rekenen.

Grappig klokje, binair met alleen maar ledjes is nog wat leuker :stuck_out_tongue:
mooie laguiole ook om je post mee open te maken :wink:

Ik denk dat het een kwestie van wennen is… net als snookerspelers die in één oogopslag zien hoeveel punten er nog op tafel liggen…

3 Rode ballen?. da’s 24 + 27 =51 punten… :slight_smile:

Ik vind dat soort horloges altijd wel wat hebben… alleen… jammer dat ze altijd electr… wacht eens… :slight_smile:

hahaha… betrapt, Arie houdt stiekum toch van Quartzklokjes
(:smiley:

gooi het er maar uit Arie… wat mog meer,
eierwekkertjes van de Blokker ?

Nee… stiekum niet van Quartz… ik heb één batterij-aangedreven Horloge dat regelmatig polstijd krijgt… de Zentra Savoy met een ESA Dynotron. maar dat is geen Quartz, maar een analoog electronisch transistor uurwerk…

Misschien een idee voor als ik spullen heb om tandraderen te maken… eens zien of ik een analoog binair uurwerk kan verzinnen. .:slight_smile:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=GcDshWmhF4A[/video]

Wanneer ze die laatste knikkers nu als ontsteker gebruiken
voor vuurpijlen is het pas écht “mancave” spul

Mijn beste,

Leuk hoor!! Weer eens wat anders!!
Geniet er van.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Cool! Denk ook dat het heel snel went, darts spelers zijn er ook vrij snel in…

Vreselijk :slight_smile:

proficiat, maar zwaar irritant. ik zou er telkens mn casio ernaast moeten houden

de Casio ernaast… Kom op nou… zo moeilijk is het toch niet?.. als je moeite hebt met veel getalletjes optellen… dan kun je ook de hoogste waarde-1 nemen die NIET brandt, en daar trek je de waarden van de andere niet brandende ledjes vanaf, en 1 extra…

Ga maar na… 18… dan brandt 16 en 2… =31-8-4-1 =18…reken maar na… 't klopt echt… :slight_smile:

't zou eigenlijk een stimulans moeten zijn… men is tegenwoordig veel te veel geneigd naar de zakjapanner te grijpen… wie kan er nog een staartdeling maken?.. of een vermenigvuldiging op een kladblaadje?.. wie is er nog in staat om 17 x 98 uit het hoofd te doen?.. 17x 100 - 17x2?..=> 1700-34 = 1666…makkie…

Heb ik nu net rekenles gehad? Muck fe!

Mooi toch, hoe een klokje van 15 euro plus postzegels dit alles teweeg brengt.
Het ding is nu zijn geld al waard :slight_smile: