Nieuw en nieuwe aanwinst

Welkom :clap:
Mooie keuze, een Orient.!
Veel plezier ermee.

Pieter.

Hallo, welkom.

Welkom op het forum!

Welkom en Proficiat! Orient star is volgens mij hun hogere lijn met horloges van honderden euro’s met mooiere afwerking. Had ze in Tokyo gezien.

Hoe meer je zelf kunt, hoe meer je dat in de hobby zal schelen. Vroeger moest ik bandjes laten inkorten voor 5 euro ofzo per keer. Fijn dat je het zelf kunt. Wel alleen nog even wegwijs en handiger worden met de verschillende systemen. Als je zo een apparaat op geschroefde band gaat proberen, kun je ze idd al gauw in de prullenbak leggen…

Leuk horloge! Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:

Bij het lezen van geschroefde band dacht ik al gelijk ‘ohh shit!’. Ik heb even gekeken naar de schakels die los zijn en de pin is gesplitst zonder schroefdraad. Ik heb denk ik dus niets gesloopt gelukkig. Maar inderdaad het was een impuls om het zelf even te doen. Systemen met schroeven vindt je ook niet zo snel op internet met de normale zoekacties. In ieder geval weer iets geleerd! Volgende keer anders eerst maar eens mee kijken met iemand. Vader van een vriend is horlogemaker (met pensioen).

Dit is inderdaad de wat hogere lijn. Mijn Mako vindt ik ook fantastisch op een blauw leren hirsch band.

Systemen met schroeven zijn niet zo moeilijk hoor

:wink:

Nee als je het weet niet haha.

Foto van de Mako voor de liefhebbers.

1 like

Die Orient Star is wel heel gaaf. Goede keuze en veel draagplezier!