Nieuw en op zoek (300-600euro)

Hoi, ben op zoek naar een kwaliteitshorloge en kwam na wat zoekwerk op het forum terecht.

Ik heb tot nu toe geen ervaring met de automatische horloges, maar de techniek en en uitstraling spreken me erg aan.

Mijn programma van eisen voor het horloge dat ik zoek:

automaat
nieuw of zgan
klassiek ontwerp, zonder veel toeters of bellen (liefst wel met datum)
leren band
prijsklasse waarin ik zoek 300-600 euro
grootte: 40-42mm

Dit zijn de voorlopige kandidaten:

stowa antea 365 (590 euro)

stowa antea creme (330 euro)… waarom is deze eigenlijk veel voordeliger dan bovenstaande?

archimede arcadia (345 euro)…beetje saai wellicht?

of misschien toch een flieger (ik houd alleen niet zo van die knoppen op dat bandje)

Zijn er liefhebbers die wellicht andere suggesties hebben die niet in dit rijtje zouden misstaan? Ik hoor het graag!

Vind je dit niets? :smiley:

Mooie horloges en die knoppen op het bandje is ook absoluut niet mijn smaak.

Gr. Wim

Dan koop je toch een nieuw bandje? :smiley:

De Certina van dreski zou wel mijn smaak zijn, moet zelf even rustig aan doen ivm andere aankoop.

Heb net een Archimde arcadia binnen gekregen, zelfde als op je plaatje, In real life vind ik hem niet saai, wel ingetogen. De blauwe wijzers en de opgelegde indices geven wel voldoede “leven” aan het horloge. Het is ook van belang waarvoor je hem wilt gebruiken (aflezen van de tijd, goh) Ik draag de arcadia zakelijk of bij wat formelere omstandigheden, kan prima.

(foto’s volgen uiteraard)

Seagull m177s. Zie de topic van MartinB hierover. Anders de Stowa hoor want die is ook mooi.

Wat betreft de antea prijs… de creme heeft geen blauwe wijzers. en volgens mij zijn ook het uurwerk en afmetingen anders

Hallo Bassie74,

Allereerst welkom.
Misschien is Lois Erard een optie?

Deze staat ook op mijn wishlist.

Veel succes met zoeken:)

Met vriendelijke groet,

Herman

dreski Schreef: