Nieuw en op zoek (300-600euro)

Hoi, ben op zoek naar een kwaliteitshorloge en kwam na wat zoekwerk op het forum terecht.

Ik heb tot nu toe geen ervaring met de automatische horloges, maar de techniek en en uitstraling spreken me erg aan.

Mijn programma van eisen voor het horloge dat ik zoek:

automaat
nieuw of zgan
klassiek ontwerp, zonder veel toeters of bellen (liefst wel met datum)
leren band
prijsklasse waarin ik zoek 300-600 euro
grootte: 40-42mm

Dit zijn de voorlopige kandidaten:

stowa antea 365 (590 euro)

stowa antea creme (330 euro)… waarom is deze eigenlijk veel voordeliger dan bovenstaande?

archimede arcadia (345 euro)…beetje saai wellicht?

of misschien toch een flieger (ik houd alleen niet zo van die knoppen op dat bandje)

Zijn er liefhebbers die wellicht andere suggesties hebben die niet in dit rijtje zouden misstaan? Ik hoor het graag!

Vind je dit niets? :smiley:

Mooie horloges en die knoppen op het bandje is ook absoluut niet mijn smaak.

Gr. Wim

Dan koop je toch een nieuw bandje? :smiley:

De Certina van dreski zou wel mijn smaak zijn, moet zelf even rustig aan doen ivm andere aankoop.

Heb net een Archimde arcadia binnen gekregen, zelfde als op je plaatje, In real life vind ik hem niet saai, wel ingetogen. De blauwe wijzers en de opgelegde indices geven wel voldoede “leven” aan het horloge. Het is ook van belang waarvoor je hem wilt gebruiken (aflezen van de tijd, goh) Ik draag de arcadia zakelijk of bij wat formelere omstandigheden, kan prima.

(foto’s volgen uiteraard)

Seagull m177s. Zie de topic van MartinB hierover. Anders de Stowa hoor want die is ook mooi.

Wat betreft de antea prijs… de creme heeft geen blauwe wijzers. en volgens mij zijn ook het uurwerk en afmetingen anders

Hallo Bassie74,

Allereerst welkom.
Misschien is Lois Erard een optie?

Deze staat ook op mijn wishlist.

Veel succes met zoeken:)

Met vriendelijke groet,

Herman

dreski Schreef:

Een collega van me heeft die Certina, echt een heel mooi horloge. In het echt nog mooier dan op de foto’s.

ikbenben Schreef:

dreski Schreef:

Een collega van me heeft die Certina, echt een
heel mooi horloge. In het echt nog mooier dan op
de foto’s.

Klopt…Maar hij is voor mij te behoudend.

Die is inderdaad erg mooi :slight_smile:

Of zoiets misschien? Ruim onder je benedengrens.

De verschillen tussen de Antea 365 en de Antea Creme staan volgens mij redelijk duidelijk op de site:

• In tegenstelling tot de Creme heeft de 365 een zilveren handgemaakte Stowa rotor
  • De dial van de 365 is silver-coated
  • De 365 heeft een diameter van 36,50 mm en een hoogte van 9,20 mm, de diameter van de Creme is 39,00 en de hoogte: 9, 10

Verder zijn er niet veel verschillen ze hebben allebei een eta 2824-2 uurwerk met blauwe schroeven, ook de wijzers zijn geblauwd.

Nog even over de Flieger/Airman. Die heb ik zelf en heb er ook een Stowa-marine (ook een hele mooie klok!)-bandje bijgekocht. Ik vind het zelf een goede combinatie, maar volgens mij zijn er nog wel meer mogelijkheden wat bandje betreft bij Stowa zelf, anders zijn er genoeg andere mogelijkheden om een bandje te kopen :wink:

nog even een foto:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1618263.html][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/27/1243438928-10.jpg[/img

verder heb ik hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,131954,132122#msg-132122
ook nog een stukje over mijn flieger :wink:

Succes met de keuze!

JW